Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2014-10-31 |
タイトル |
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タイトル |
ゲームにおけるヒューマンエラー ー将棋における考察ー |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Human Error in Playing Games - In case of Shogi - |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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電気通信大学 |
著者所属 |
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電気通信大学 |
著者所属 |
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関西学院大学 |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Electro-Communications,The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
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en |
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The University of Electro-Communications,The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
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en |
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Kwansei gakuin University |
著者名 |
伊藤, 毅志
杵渕, 哲彦
藤井, 叙人
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著者名(英) |
Takeshi, Ito
Tetsuhiko, Kinebuchi
Nobuto, Fujii
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
人間はゲームをプレイするときにミスを犯す.人間がプレイするゲームでは,ミスを犯すことが織り込み済みであると言える.本報告では,ゲームにおけるヒューマンエラー(ミス)を分類し,その認知的なメカニズムのモデルを提案し,将棋を題材に検証を試みる. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Human makes mistakes in playing games. In the games human plays, it can be said that making mistakes is a precondition. In this report, we will classify the human error (mistake) and propose the cognitive model. We will discuss the mistakes in playing shogi by using this model. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2014論文集
巻 2014,
p. 196-201,
発行日 2014-10-31
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |