@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00106522, author = {伊藤, 毅志 and 杵渕, 哲彦 and 藤井, 叙人 and Takeshi, Ito and Tetsuhiko, Kinebuchi and Nobuto, Fujii}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2014論文集}, month = {Oct}, note = {人間はゲームをプレイするときにミスを犯す.人間がプレイするゲームでは,ミスを犯すことが織り込み済みであると言える.本報告では,ゲームにおけるヒューマンエラー(ミス)を分類し,その認知的なメカニズムのモデルを提案し,将棋を題材に検証を試みる., Human makes mistakes in playing games. In the games human plays, it can be said that making mistakes is a precondition. In this report, we will classify the human error (mistake) and propose the cognitive model. We will discuss the mistakes in playing shogi by using this model.}, pages = {196--201}, publisher = {情報処理学会}, title = {ゲームにおけるヒューマンエラー ー将棋における考察ー}, volume = {2014}, year = {2014} }