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アイテム
検索時の状況に合わせた重要キーワードを提示する事例検索ナビゲーション
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/36623
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/3662332131919-8d3a-457f-a0f8-29874427b01f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2007-07-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 検索時の状況に合わせた重要キーワードを提示する事例検索ナビゲーション | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Search navigation using situation dependent keywords | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NECサービスプラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NECサービスプラットフォーム研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Service Platforms Research Laboratories, NEC Corporation | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Service Platforms Research Laboratories, NEC Corporation | ||||||||
著者名 |
河野, 泉
× 河野, 泉
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著者名(英) |
Izumi, Kohno
× Izumi, Kohno
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | コンタクトセンターにおける効率的な検索支援のために、検索対象とユーザ選択キーワードという検索時の状況にあわせて、絞り込みキーワードをユーザに提示するナビゲーション機能を開発した。事例に対して、異常箇所と症状という主述関係のあるキーワードをセットにしてインデックスを生成し、ユーザが選択したキーワードに対して主述関係があるキーワードを事例数と履歴を使った重要度でランキングして表示する。コンタクトセンターの実業務でオペレータにシステムを試用してもらい、操作ログを分析したところ、全検索回数に対するナビゲーション機能の利用率が79%であり、検索の支援に有用であることがわかった。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We developed a navigation system in order to match equipment failures to repair methods to increase efficiency at a contact center. When a user inputs/selects a keyword, search results and navigation keywords are shown. Our system creates navigation keywords related to situations based on search results and input keywords. We extracted the keywords that describe the “failure places” and “symptoms” of cases. A user input and the navigation keywords have a relationship between the “failure place” and “symptom”. The system scores each navigation keyword by the number of related cases and past selections, and presents high scored keywords to navigate a user. In our evaluation, 79% of inquiries were made by the navigation function, so we found this navigation would be useful as a search support. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1221543X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI) 巻 2007, 号 68(2007-HCI-124), p. 71-78, 発行日 2007-07-07 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |