ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 全国大会
  2. 86回
  3. コンピュータと人間社会

CRV: A Framework for Visualizing Card Relationships in Digital Collectable Card Games

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/236821
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/236821
08849a8d-28d5-4f9c-bf0c-d79623fa8a96
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-Z86-6ZF-04.pdf IPSJ-Z86-6ZF-04.pdf (297.9 kB)
Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
Item type National Convention(1)
公開日 2024-03-01
タイトル
タイトル CRV: A Framework for Visualizing Card Relationships in Digital Collectable Card Games
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピュータと人間社会
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
法大
著者所属
法大
著者名 薛, 逸誠

× 薛, 逸誠

薛, 逸誠

Search repository
細部, 博史

× 細部, 博史

細部, 博史

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 In this research, we propose a graph visualization-based framework that aims to help both players and game designers overcome information overload in DCCGs. We define cards as nodes, and their relationships as edges to visualize them as a 3D or 2D graph with an interactive interface. The relationship between two cards is determined by calculating their co-occurrence rate in a game. In our experiment, we use “Yu-Gi-Oh! Master Duel” as a case study. We implement our framework by using "3D force-directed graph" and utilize "Cosmograph" to visualize card relationships in two dimensions.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00349328
書誌情報 第86回全国大会講演論文集

巻 2024, 号 1, p. 419-420, 発行日 2024-03-01
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 09:06:35.146638
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3