ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2024
  4. 2024-CLE-43

指導者インタビューによる卓球選手へのアドバイスおよびアドバイス手法習得の事例分析の試み

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/234606
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/234606
04e89b4e-e137-4a55-ad57-6d6d2d20193a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE24043008.pdf IPSJ-CLE24043008.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2024 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CLE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-06-08
タイトル
タイトル 指導者インタビューによる卓球選手へのアドバイスおよびアドバイス手法習得の事例分析の試み
タイトル
言語 en
タイトル A Trial Case Analysis of Advice for Table Tennis Games and Learning about Advice Techniques by Interview with Experienced Local Coaches
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ET/CLE(3)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
佐賀大学理工学部
著者所属(英)
en
Faculty of Science and Engineering, Saga University
著者名 岡崎, 泰久

× 岡崎, 泰久

岡崎, 泰久

Search repository
著者名(英) Yasuhisa, Okazaki

× Yasuhisa, Okazaki

en Yasuhisa, Okazaki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 卓球競技において,試合の勝敗にも影響を与え得るゲーム間のアドバイスは,アドバイザの経験に基づく主観的判断で行われることが多い.その実践知は十分に体系化されておらず,独学や徒弟的な学習による習得が一般的であり,共有される範囲も限定的である.幅広い指導レベルの底上げを行うためには,地域の経験豊富な指導者によるアドバイス実践知の分析を行い,知識共有に向けた整理を行うことによって,有効活用していくことが求められる.本研究では,その第一歩として,地域で実績のある指導者へのインタビュー調査を行い,その内容を,実践場面における指導の観点,および,アドバイス手法の習得方法に着目して,質的分析を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Advice in table tennis, which can affect results of matches, is often given by empirical and subjective perspective of advisers. Its practical wisdom is not well organized and shared because it is developed through self-study and/or apprenticeship training in limited communities. To level up coaching skills widely, the practical wisdom of experienced coaches should be analyzed and arranged to be shared. In this study, as a first step, we conducted an interview survey with experienced coaches in Saga. We analyzed with qualitative method focusing on the viewpoint of advice in practical situations and the process of learning advice techniques.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2024-CLE-43, 号 8, p. 1-6, 発行日 2024-06-08
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 09:45:10.373641
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3