Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2024-03-05 |
タイトル |
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タイトル |
利用者誘引型低遅延MaaS基盤のためのMaaSマイル計算方式の実装と評価 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Development and Analysis of MaaS Mileage Calculation Method for User-Attracted Low-Latency MaaS Platforms |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
IA-F |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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大阪大学 |
著者所属 |
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滋賀大学 |
著者所属 |
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京都産業大学 |
著者所属 |
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京都産業大学 |
著者所属 |
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大阪大学 |
著者所属 |
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大阪大学 |
著者所属 |
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岡山理科大学 |
著者所属 |
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青森大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka University |
著者所属(英) |
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en |
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Shiga University |
著者所属(英) |
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en |
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Kyoto Sangyo University |
著者所属(英) |
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en |
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Kyoto Sangyo University |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka University |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka University |
著者所属(英) |
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en |
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Okayama University of Science |
著者所属(英) |
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en |
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Aomori University |
著者名 |
矢野, 英人
義久, 智樹
山口, 琉太
河合, 由起子
村重, 圭亮
松本, 哲
木戸, 善之
下條, 真司
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著者名(英) |
Hideto, Yano
Tomiki, Yoshihisa
Ryuta, Yamaguchi
Yukiko, Kawai
Keisuke, Murashige
Satoru, Matsumoto
Yoshiyuki, Kido
Shinji, Shimojo
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年注目されている Mobility as a Service(MaaS)は,Society5.0 における社会課題の解決に活用できる. MaaS の活用によって解決できる社会課題としては,ラストワンマイルの提供だけでなく,都市部における公共交通負担の低減,地方における交通過疎への対応,観光地での交通渋滞緩和と地域経済活性化などが考えられる.本研究では,スマートバイクを利用した実証実験により取得したセンサデータを活用し,移動方法のインセンティブとして利用できる MaaS マイル計算方式を提案し,各プレーヤー(サービス提供者,利用者など)の利益を考慮した様々なケースで利用者誘引が可能な MaaS マイル計算方式の実装と評価を行い,利用者誘引型低遅延 MaaS 基盤を構築する. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Mobility as a Service (MaaS), which has been the focus of attention in recent years, can be utilized to solve social challenges in Society 5.0. The social challenges that can be utilized to solve by MaaS include not only the provision of the last-mile transportation, but also reducing the burden of public transportation in urban areas, addressing transportation depopulation in rural areas, alleviating traffic congestion in tourist areas, and stimulating regional economic activities. In this research, we propose a MaaS mileage calculation algorithm that can be used as an incentive for traveling methods by utilizing sensor data collected through demonstration experiments using smart bikes, and development and analysis a MaaS mileage calculation method that can attract users in various cases considering the benefits of each player (service providers, users, etc.), and build a user-attracted low-latency MaaS platforms. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12326962 |
書誌情報 |
研究報告インターネットと運用技術(IOT)
巻 2024-IOT-64,
号 40,
p. 1-6,
発行日 2024-03-05
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8787 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |