WEKO3
アイテム
コンシューマ用機器・ソフトを用いた地域遺跡のVR/ARコンテンツ化の試み
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102953
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1029538c51a1b4-0600-4d79-a22f-eee6239ad604
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-09-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | コンシューマ用機器・ソフトを用いた地域遺跡のVR/ARコンテンツ化の試み | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Trial Study on VR/AR Contents Creation of Regional Heritage Sites Based on Consumer Electronic Products and Softwares | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
帝京大学理工学部ヒューマン情報システム学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Human Information Systems, Faculty of Science & Engineering, Teikyo University. | ||||||||
著者名 |
近藤, 直樹
× 近藤, 直樹
|
|||||||
著者名(英) |
Naoki, Kondo
× Naoki, Kondo
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 地域遺跡のVR/ARコンテンツ化を,安価なコンシューマ向けのコンテンツ開発環境やヘッドマウントディスプレイ等を用いて行っている.立体データの取得・作製には,実データはスマートフォンのカメラを使ったフォトグラメトリ等,復元データはフリーの建築物モデリングソフトによるモデリングで得,自動化ライブラリの構築も進めている.非専門家によりコンテンツ化を継続的に行っていくためのノウハウの蓄積とワークフローの確立を目指している. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We are developing VR/AR contents of regional heritage sites with affordable consumer-oriented development environments and head mount displays. Acquisition of real 3D data is done through photogrametry from pictures taken via smart phones and 3D modeling is done with free constrcution modeling software. We are also automating the modeling procedure into script library. Our aim is to establish the workflow and obtain the know-hows that enable continuous contents creation via non-professionals. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集 巻 2014, p. 180-181, 発行日 2014-09-12 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |