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  1. 研究報告
  2. ゲーム情報学(GI)
  3. 2004
  4. 28(2003-GI-011)

バーチャルサッカーで人工プレイヤと協働する人間ミッドフィールダーの行動

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58558
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58558
069eb63e-2080-4b40-8afa-981293c0ff60
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GI03011008.pdf IPSJ-GI03011008.pdf (608.1 kB)
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2004-03-08
タイトル
タイトル バーチャルサッカーで人工プレイヤと協働する人間ミッドフィールダーの行動
タイトル
言語 en
タイトル An analysis on human midfield soccer player's behavior in simulated soccer field
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
電気通信大学システム工学科
著者所属(英)
en
Dept. of Systems engineering The University of Electro - Communications
著者名 与田, 慎也 西野, 順二

× 与田, 慎也 西野, 順二

与田, 慎也
西野, 順二

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著者名(英) Shinya, Yoda Junji, Nishino

× Shinya, Yoda Junji, Nishino

en Shinya, Yoda
Junji, Nishino

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper show an analysis result of human soccer midfield player's adaptation behavior in simulated soccer; RoboCup. We developed an interface system called OZRP system that enabled human pilots to dive into simulated soccer field. To inrestigate a human adaptation ability we set several artificial teams with redution of player number such as full(11) 7 and 5. We showed human quick grasp and adaptation abilities for opponent strength.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper show an analysis result of human soccer midfield player's adaptation behavior in simulated soccer; RoboCup. We developed an interface system called OZRP system that enabled human pilots to dive into simulated soccer field. To inrestigate a human adaptation ability, we set several artificial teams, with redution of player number such as full(11), 7, and 5. We showed human quick grasp and adaptation abilities for opponent strength.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11362144
書誌情報 情報処理学会研究報告ゲーム情報学(GI)

巻 2004, 号 28(2003-GI-011), p. 39-44, 発行日 2004-03-08
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-22 03:58:44.216112
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西野, 順二, 2004: 情報処理学会, 39–44 p.

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