WEKO3
アイテム
異文化体験ゲームによる人工的雰囲気の生成とインタラクションデザイン
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98640
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98640d40b8d4a-4884-4fb2-b145-d7f7564776fe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-02-23 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 異文化体験ゲームによる人工的雰囲気の生成とインタラクションデザイン | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Country of Cross Culture: Interaction Design and Generation of Artificial Atmosphere in A Cross Cultural Game | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工芸大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工芸大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
理化学研究所,JST ERATO | ||||||||
著者所属 | ||||||||
信州大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
湘南工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Polytechnic University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Polytechnic University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Riken, JST ERATO | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Shinshu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Shonan Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
片上, 大輔
× 片上, 大輔
|
|||||||
著者名(英) |
Daisuke, Katagami
× Daisuke, Katagami
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では異文化を体験しゲーム中の人間の判断や行動に対して示唆を得ることのできる教育目的システムを構築するために人間とエージェント間のインタラクションデザインを行うことを目的とする.これにより,近年問題となっている若年層のコミュニケーションの教育に対して,気軽に異文化体験を行いその教育効果が期待できる.本発表では,開発した 「異文化体験の国」 について紹介し,擬似的に構成した異文化という雰囲気が人間に対してどのような影響を与えるのかについて議論する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper we develop a cross cultural tutoring system for education which provide a cross cultural experience. The purpose of the research is to design of interaction between human and life-like agents for the system. It can be expected to provide an education effect for a communication problem of young people of recent years. In the paper, we introduce the developed system named as country of cross culture and discuss how the generated artificial cross culture give effect to human. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11135936 | |||||||
書誌情報 |
研究報告知能システム(ICS) 巻 2014-ICS-174, 号 2, p. 1-11, 発行日 2014-02-23 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |