WEKO3
アイテム
再帰性投影技術による視覚情報提示とエンタテイメント性
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/79343
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/79343f11b2064-1305-4a0d-a15d-8e8e3fb8bfd2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-12-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 再帰性投影技術による視覚情報提示とエンタテイメント性 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Visual Projection using Retro-reflective Projection Technology and Entertainment | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 視覚情報:ユーザ支援 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科/慶應義塾大学理工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. / Keio University Science and Technology. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University. | ||||||||
著者名 |
上間, 裕二
小泉, 直也
曽憲威
南澤, 孝太
杉本, 麻樹
稲見, 昌彦
× 上間, 裕二 小泉, 直也 曽憲威 南澤, 孝太 杉本, 麻樹 稲見, 昌彦
|
|||||||
著者名(英) |
Yuji, Uema
Naoya, Koizumi
Shian, WeiChang
Kouta, Minamizawa
Maki, Sugimoto
Masahiko, Inami
× Yuji, Uema Naoya, Koizumi Shian, WeiChang Kouta, Minamizawa Maki, Sugimoto Masahiko, Inami
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究ではエンタテイメントの視覚的表現手法としてスクリーンの存在感に着眼することで映像呈示装置としてのスクリーンを再定義し,その効果と今後の可能性について論じることを目的とする.まず,オプティカルイリュージョンを利用した映像表現について例示し,視覚情報呈示の構成と着眼点について明らかにする.次に,これまでに推進してきた研究である再帰性投影技術による光学迷彩が,スクリーンの存在を視覚的に減算するための技術であることについて述べる.そして,スクリーンの存在の有無に関する効果について考察し,今後のエンタテイメントへの応用について検討する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we aim to redefine a screen, considering presence of a screen as a part of the visual expression method for entertainment. First of all, as a entertainment expression, optical illusion is a important technic. By comparing some visual expressions, we summarize the configuration of visual projection, and also clarify the discussion point. Secondary, optical camouflage system using retro-reflective projection technology is described as one of the methods to reduce presence of a screen. Finally, we discuss effect of existence and non-existence of the screen and also possibility of the effect. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2011-EC-22, 号 6, p. 1-2, 発行日 2011-12-10 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |