WEKO3
アイテム
タイルドディスプレイを用いた高精細ボリュームレンダリングシステムの実装
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69991
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69991c0a6db5f-df22-4700-8848-a1f4ea2e3179
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2010-07-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | タイルドディスプレイを用いた高精細ボリュームレンダリングシステムの実装 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The implementation of the high resolution volume rendering system using tiled display | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 数値解析と応用 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
福井大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福井大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福井大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福井大学大学院工学研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, University of Fukui | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, University of Fukui | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, University of Fukui | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering, University of Fukui | ||||||||
著者名 |
坂井, 陽平
浅野, 琢也
福間, 慎治
森, 眞一郎
× 坂井, 陽平 浅野, 琢也 福間, 慎治 森, 眞一郎
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著者名(英) |
Yohei, Sakai
Takuya, Asano
Shinji, Fukuma
Shin-ichiro, Mori
× Yohei, Sakai Takuya, Asano Shinji, Fukuma Shin-ichiro, Mori
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿ではタイルドディスプレイをターゲットとした,並列ボリュームレンダリングにおける並列画像合成アルゴリズムの改良と実装結果について報告する.従来の画像合成アルゴリズムでは生成される最終合成画像が 1 台のノードに集約されるため,タイルドディスプレイへ転送する際の通信帯域幅が集約されたノード 1 台に依存し可視化のボトルネックとなっていた.改良したアルゴリズムでは中間画像の合成をディスプレイの台数まで行い,タイルドディスプレイへ送信することにより,通信帯域幅が大きくなり画像伝送時間を短縮する.また,PC クラスタを用いて実装し,画像伝送時間を含めた描画速度の向上を確認した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper reports the improved parallel image composition algorithm for sort-last parallel volume rendering system with tiled display system for high resolution image display and its implementation results. In the conventional system, the rendering subsystem totally composes the image into one node and then the node distributes the image to each display nodes. This image distribution process incurs the bottleneck as the number of display increases to generate high resolution image. In order to alleviate this bottleneck, the proposed composition algorithm generates partially composed images such that the each image corresponds to one display in the tiled display system. Through this improvement, our system can aggregate the network bandwidth between rendering subsystem and tiled display system, and thus it could achieve higher frame rate for high resolution image. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10463942 | |||||||
書誌情報 |
研究報告ハイパフォーマンスコンピューティング(HPC) 巻 2010-HPC-126, 号 32, p. 1-10, 発行日 2010-07-27 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |