ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 音楽情報科学(MUS)
  3. 2008
  4. 12(2008-MUS-074)

初学者のための合唱学習支援システムにおける教師知識の基礎的検討

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/55697
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/55697
28181609-bf99-402f-aa68-fe64566ea61b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MUS08074004.pdf IPSJ-MUS08074004.pdf (716.3 kB)
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2008-02-08
タイトル
タイトル 初学者のための合唱学習支援システムにおける教師知識の基礎的検討
タイトル
言語 en
タイトル A basic study of tutoring knowledge in the training system for beginning chorus singers
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
信州大学大学院工学系研究科
著者所属
信州大学工学部
著者所属
信州大学工学部
著者所属
信州大学工学部
著者所属
長野県工科短期大学校
著者所属
信州大学工学部
著者所属
信州大学工学部
著者所属
上越教育大学
著者所属(英)
en
Graduate School of Science and Technology, Shinshu University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Shinshu University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Shinshu University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Shinshu University
著者所属(英)
en
Nagano Prefectural Institute of Technology
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Shinshu University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, Shinshu University
著者所属(英)
en
Joetsu University of Education
著者名 中西, 将 砂押, 聖三 香山, 瑞恵 為末, 隆弘 浅沼, 和志 伊東, 一典 橋本, 昌巳 池田, 操

× 中西, 将 砂押, 聖三 香山, 瑞恵 為末, 隆弘 浅沼, 和志 伊東, 一典 橋本, 昌巳 池田, 操

中西, 将
砂押, 聖三
香山, 瑞恵
為末, 隆弘
浅沼, 和志
伊東, 一典
橋本, 昌巳
池田, 操

Search repository
著者名(英) Masaki, Nakanishi Seizoh, Sunaoshi Mizue, Kayama Takahiro, Tamesue Kazushi, Asanuma Kazunori, Itoh Masami, Hashimoto Misao, Ikeda

× Masaki, Nakanishi Seizoh, Sunaoshi Mizue, Kayama Takahiro, Tamesue Kazushi, Asanuma Kazunori, Itoh Masami, Hashimoto Misao, Ikeda

en Masaki, Nakanishi
Seizoh, Sunaoshi
Mizue, Kayama
Takahiro, Tamesue
Kazushi, Asanuma
Kazunori, Itoh
Masami, Hashimoto
Misao, Ikeda

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,初学者のための合唱学習支援システムにおける教師知識の基礎的検討を行う.はじめに,合唱の練習観察から得られた指導語について整理し,教師知識の観点から考察を行い,指導語の分類と指導観点との対応付けを得た.次に,完成度の高い合唱曲に対する音色表現語を用いた合唱指導者の主観評価実験から因子抽出を行い,さらに指導者の個性が因子得点として表現できる可能性を見出した.そしてこれらの知見に基づき,教師知識の種類と内容について考察した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we considered basic contents of the tutoring knowledge in the training system for beginning chorus singers. At first, we collected some important guidance words of a chorus leader, while observing the scene of chorus practice. These guidance words were classified into musical and acoustic factors from a viewpoint of instructional knowledge. Furthermore, we tried the subjective evaluation test for the tonal impressions by chorus leaders about choral songs of the famous choirs. As these results, we found that the common and individual knowledge of chorus leaders were able to express as a part of the tutoring knowledge database.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10438388
書誌情報 情報処理学会研究報告音楽情報科学(MUS)

巻 2008, 号 12(2008-MUS-074), p. 19-24, 発行日 2008-02-08
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 05:18:50.165371
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3