ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. エンタテインメントコンピューティング(EC)
  3. 2024
  4. 2024-EC-71

振動フィードバックを用いたトロンボーン初学者のためのポジション学習支援システムの構築と比較検証

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/233640
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/233640
3c10db27-1e0e-4f70-96fd-45bb3b3fd26a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EC24071008.pdf IPSJ-EC24071008.pdf (1.1 MB)
 2026年3月10日からダウンロード可能です。
Copyright (c) 2024 by the Information Processing Society of Japan
非会員:¥660, IPSJ:学会員:¥330, EC:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2024-03-10
タイトル
タイトル 振動フィードバックを用いたトロンボーン初学者のためのポジション学習支援システムの構築と比較検証
タイトル
言語 en
タイトル Development and Comparative Verification of Position Learning Support System for Trombone Beginners using Vibration Feedback
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 デモ発表
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
和歌山大学システム工学部
著者所属
和歌山大学システム工学部
著者所属(英)
en
Faculty of System Engineering, Wakayama University
著者所属(英)
en
Faculty of System Engineering, Wakayama University
著者名 辻, 遊佑

× 辻, 遊佑

辻, 遊佑

Search repository
曽我, 真人

× 曽我, 真人

曽我, 真人

Search repository
著者名(英) Yusuke, Tsuji

× Yusuke, Tsuji

en Yusuke, Tsuji

Search repository
Masato, Soga

× Masato, Soga

en Masato, Soga

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,振動を用いてトロンボーンのポジションを学習支援することが,視覚的な学習支援と比べてどのような結果を及ぼすかを検証することを目的とした.これまでは,視覚的な学習支援の研究がされてきた.しかし,譜面や,ポジション確認などを考えると視覚以外の感覚で学習支援を行った方が,効率的に学べるのではないかと考えた.そこで,本研究では振動を用いて学習支援を行った.振動は,Raspberry pi 4 を用いてレーザー距離センサーで現状のポジションの位置を計測し,モーターを動かして起こす.また,研究の性質上,評価実験は視覚的な学習支援との学習効率の比較を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the results of using vibration as a learning support for trombone positions compared to visual learning support. Until now, visual learning support have been studied. However, we thought that learning support using senses other than sight, such as music notation and position confirmation, might be more efficient for learning. Therefore, in this study, we used vibration to support learning. Vibrations were generated by using Raspberry pi 4 to measure the position of the current position with a laser distance sensor and moving a motor. Due to the nature of the research, the evaluation experiment was conducted to compare the learning efficiency with that of visual learning support.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12049625
書誌情報 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)

巻 2024-EC-71, 号 8, p. 1-8, 発行日 2024-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8914
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 10:02:39.534162
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3