| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2023-03-04 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
シラバスとWebサイトの文言を用いた職能スキルの分析 |
| タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Analysis of Job Skills using Syllabus and Website Wording |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学生セッション(4) |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
|
|
|
静岡産業技術専門学校みらい情報科 |
| 著者所属 |
|
|
|
静岡産業技術専門学校みらい情報科 |
| 著者所属 |
|
|
|
静岡産業技術専門学校みらい情報科/静岡大学大学院総合科学技術研究科 |
| 著者所属 |
|
|
|
静岡大学情報基盤センター |
| 著者所属 |
|
|
|
静岡大学情報基盤センター |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka Professional Training College of I.T. |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka Professional Training College of I.T. |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shizuoka Professional Training College of I.T. / Graduate School of Integrated Science and Technology, Shizuoka University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Center for Information Infrastructure, Shizuoka University |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Center for Information Infrastructure, Shizuoka University |
| 著者名 |
山本, 開世
向島, 響
塩崎, 雅基
阿部, 祐輔
永田, 正樹
|
| 著者名(英) |
Kaisei, Yamamoto
Hibiki, Mukoujima
Masaki, Shiozaki
Yusuke, Abe
Masaki, Nagata
|
| 論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
大学生が履修科目を選定する際,将来進路に即した履修選択が望ましい.しかし,履修科目選定の際に必ずしも将来の希望職種が定まっている学生ばかりではない.また大学の科目数は多数あり膨大な科目数のなかから履修科目を選定しなければならない.将来希望職種に関連する科目を事前に把握できれば,希望職種に即した効率的な科目選択および必要知識や技術が修得できる.本研究では,シラバスに含まれる単語とその科目に関連する Web サイトの単語の関係分析をし,職種に即した必要知識や技術を特定する分析を実施する.得られた分析結果を学生に提示することで,将来希望職種に即した科目の提示や科目から得られる職種知識および技術の提示ができる. |
| 論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
University students usually refer to syllabus data when selecting courses to take. However, not all students have a clear idea of the type of work they wish to do in the future when selecting courses. In addition, there are a large number of courses offered at universities, and students must select courses from a huge number of subjects. If the number of subjects related to the desired future occupation is known in advance, students can select subjects efficiently and acquire the necessary knowledge and skills for the desired occupation. In this study, we will analyze the relationship between the words in the syllabus and the words on the website related to the subject, and conduct an analysis to identify the knowledge and skills required for the job position. By presenting the results of the analysis to students, it will be possible to present courses that match their future desired occupations and to present the occupational knowledge and skills that can be obtained from the courses. |
| 書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
| 書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2023-CE-169,
号 14,
p. 1-7,
発行日 2023-03-04
|
| ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
| Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |