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  1. 研究報告
  2. 数理モデル化と問題解決(MPS)
  3. 2022
  4. 2022-MPS-138

ジャストインタイムモデリングに基づく四輪車の自動経路追従制御-路面状況に対するロバスト性の検証-

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218590
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218590
ce38c914-786f-4bb6-9ff8-39739669e200
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-MPS22138020.pdf IPSJ-MPS22138020.pdf (2.9 MB)
Copyright (c) 2022 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
MPS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-20
タイトル
タイトル ジャストインタイムモデリングに基づく四輪車の自動経路追従制御-路面状況に対するロバスト性の検証-
タイトル
言語 en
タイトル Automatic Path Following Control for Four-wheeled Cars Based on Just-In-Time Modeling - Verification of Robustness for Road Surface Conditions -
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京理科大学大学院先進工学研究科電子システム工学専攻
著者所属
株式会社デンソー
著者所属(英)
en
Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering, Tokyo University of Science
著者所属(英)
en
DENSO Corporation
著者名 甲斐, 健也

× 甲斐, 健也

甲斐, 健也

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府川, 知樹

× 府川, 知樹

府川, 知樹

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著者名(英) Tatsuya, Kai

× Tatsuya, Kai

en Tatsuya, Kai

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Kazuki, Fukawa

× Kazuki, Fukawa

en Kazuki, Fukawa

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,データ駆動型制御法の一種である「ジャストインタイムモデリング」に基づいた四輪車の自動経路追従制御法の提案ならびに路面状況に関するロバスト性の検証を行う.安全で高精度な走行を実現するためには路面状況の考慮が重要であるが,提案手法のもつ路面状況に関するロバスト性の評価・検証を目的とした.そしてシミュレーションの結果,データベース作成時と実際の場合で路面状況が異なっていても,少ない誤差で経路追従が実現できることが確認でき,提案手法の有効性が確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study proposes an automatic path following control method for a four-wheeled car based on just-in-time modeling, which is one of data-driven control methods, and verifies robustness for road surface conditions. Consideration of road surface conditions is important for realization of safety and high accuracy driving, and hence this study aims at evaluation of robustness of the proposed method on road surface conditions From some numerical simulations, we can see that automatic path following control can be realized with small errors even if the road surface condition in the database is different from one in the simulations. Therefore, it is shown that the proposed method has robustness on road surface conditions.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10505667
書誌情報 研究報告数理モデル化と問題解決(MPS)

巻 2022-MPS-138, 号 20, p. 1-6, 発行日 2022-06-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8833
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 15:06:59.958973
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