Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2022-05-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
遠隔/対面BYODプログラミング演習環境FuPadを用いたプログラミング教育事例報告 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Cases on Programming Education Using the Distant/BYOD Programming Exercise Environment FuPad |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
情報システム教育コンテスト・論文執筆サポート |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
岡山理科大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
(元)福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
福岡大学 |
著者所属 |
|
|
|
芝浦工業大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Okayama University of Science |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University (former) |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Fukuoka University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shibaura Institute of Technology |
著者名 |
中西, 恒夫
秋山, 英久
請園, 智玲
田辺, 利文
中村, 遼
橋本, 浩二
藤永, 拓矢
古庄, 裕貴
前田, 佐嘉志
三角, 真
久住, 憲嗣
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
FuPad は遠隔/対面での BYOD によるプログラミング演習を支援するべく開発,運用されているサーバ/クライアントシステムである.全受講生の編集中のコードをサーバに回収し,Web インターフェースを通じて見せる FuPad により,教員はクラス全体,あるいは受講生個人の学習状況を把握し,遠隔であっても効率的に演習を実施することが可能である.過去 2 年間の遠隔/対面の実施された 3 つの演習科目での運用において,FuPad はクラス全体の傾向や受講生個人の問題の把握を可能とし,コードの回収や採点に関する諸業務に要する教員と学生の負担を大幅に削減した.また,Microsoft Teams との併用により,演習における教員と TA の間の情報交換,情報共有,分業が効果的なものとなった.受講生個人に対する指導や助言については,演習の実施体制に依存し,FuPad 単独では改善できるものではなかった. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
FuPad is a server / client system developed and operated to assist distant / face-to-face BYOD programming exercises. FuPad, which collects the code being edited by all students on a server and shows it through the web interface, enables instractors to apprehend the learning status of the entire class or individual students and carry out exercises efficiently even in distant programming exercises. The authors have conducted three distant / face-to-face exercises for the past two years. FuPad makes it possible to know programming problems of the entire class and individual students and reduce instructor's burden greatly relating to collection and scoring of students' codes. In addition, when used in combination with Microsoft Teams, information exchange, information sharing, and division of labor between faculty members and TAs in the exercises became effective. However, it was impossible to improve instruction and advices to individual students by FuPad's functionality alone without sufficient number of instructors. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11253943 |
書誌情報 |
研究報告情報システムと社会環境(IS)
巻 2022-IS-160,
号 2,
p. 1-8,
発行日 2022-05-28
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8809 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |