ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2022
  4. 2022-CE-164

人文社会分野の大学生に向けた探究型のコンピュータ・サイエンスの授業の設計

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217401
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217401
dbf1af42-ba3a-4f87-b9df-967810dc77a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE22164018.pdf IPSJ-CE22164018.pdf (717.1 kB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-03-05
タイトル
タイトル 人文社会分野の大学生に向けた探究型のコンピュータ・サイエンスの授業の設計
タイトル
言語 en
タイトル Design of an inquiry-based computer science class for college students in the humanities and social sciences
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
神田外語大学
著者所属
静岡大学
著者所属(英)
en
Kanda University of International Studies
著者所属(英)
en
Shizuoka University
著者名 近藤, 秀樹

× 近藤, 秀樹

近藤, 秀樹

Search repository
遠山, 紗矢香

× 遠山, 紗矢香

遠山, 紗矢香

Search repository
著者名(英) Hideki, Kondo

× Hideki, Kondo

en Hideki, Kondo

Search repository
Sayaka, Tohyama

× Sayaka, Tohyama

en Sayaka, Tohyama

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 コンピュータや情報ネットワークの仕組みを理解することは,これらを活用して社会課題を探索する人文社会分野の大学生にとっても重要であることが知られている.この際,ICT 操作スキルや ICT に関する知識を習得するだけでなく,社会での問題解決のために活用できる形で学ぶことも求められる.そのためには学習者が自身の視点と結び付けながら,学習者自身がスキルを発揮しながら学ぶことが必要だと考えられる.そこで本研究では,学習者が情報教育と関連の深いスキルを活用しながら ICT について学習するための一連の探究型授業を設計した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It is known that learning the mechanisms of computers and information networks is important for university students in the humanities and social fields to explore their own social issues. In this case, it is necessary not only to acquire ICT operation skills and knowledge, but also to learn them for solving problems in our daily lives. In order to achieve this, it is necessary for learners to make relations between ICT and their own viewpoints while using their own learning skills. In this study, we designed a series of lessons for the students to learn about ICT using their ICT-related learning skills.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2022-CE-164, 号 18, p. 1-7, 発行日 2022-03-05
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:30:37.149065
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3