WEKO3
アイテム
教育のデータ駆動化―データベースシステム研究者からの一考察―
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216577
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216577af430c25-c2d3-4cf7-b6b0-c57c403e443e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Trans(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-17 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教育のデータ駆動化―データベースシステム研究者からの一考察― | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Data Driven Education: Database System Researcher's View | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | [特集・招待論文] データ駆動,教育データ,遠隔授業 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学/国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Tokyo / National Institute of Informatics | ||||||||
著者名 |
喜連川, 優
× 喜連川, 優
|
|||||||
著者名(英) |
Masaru, Kitsuregawa
× Masaru, Kitsuregawa
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | データ駆動という考えが第4の科学として広く多様な学術で取り入れられつつある中で,本稿では,長年データベースシステムの研究に携わってきた者として,教育のデータ駆動化について考察する.コロナ禍が,学生・生徒の学習にどの程度影響を与えたかをデータにより定量的に測定することはきわめて重要といえよう.米国では,そのような取り組みが見られるが,日本も積極的な取り組みが望まれる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Data Driven Science is becoming popular in many areas, which is well known as fourth paradigm. This paper discusses data driven education from the view of database system's researcher. Covid-19 gave large impact on student's learning. Quantitative data analysis is important and such efforts can be found in US. Japan also should work on it. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12697953 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌教育とコンピュータ(TCE) 巻 8, 号 1, p. 47-55, 発行日 2022-02-17 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2188-4234 | |||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |