ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.62
  3. No.12

ポップアウトが商品選択行動に及ぼす影響の調査

https://doi.org/10.20729/00214252
https://doi.org/10.20729/00214252
efe7e4ad-e0f4-4f28-afc4-bd5b2ba8205d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6212027.pdf IPSJ-JNL6212027.pdf (8.0 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2021-12-15
タイトル
タイトル ポップアウトが商品選択行動に及ぼす影響の調査
タイトル
言語 en
タイトル Investigation about the Effect of Pop-out on Product Selection Behavior
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [一般論文] 選択行動,ポップアウト,視覚刺激,デジタルサイネージ,自動販売機
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00214252
ID登録タイプ JaLC
著者所属
明治大学
著者所属
明治大学
著者所属
明治大学
著者所属
明治大学
著者所属
明治大学
著者所属
富士電機株式会社
著者所属
富士電機株式会社
著者所属(英)
en
Meiji University
著者所属(英)
en
Meiji University
著者所属(英)
en
Meiji University
著者所属(英)
en
Meiji University
著者所属(英)
en
Meiji University
著者所属(英)
en
FUJI ELECTRIC CO., LTD.
著者所属(英)
en
FUJI ELECTRIC CO., LTD.
著者名 細谷, 美月

× 細谷, 美月

細谷, 美月

Search repository
山浦, 祐明

× 山浦, 祐明

山浦, 祐明

Search repository
杉本, 知佳

× 杉本, 知佳

杉本, 知佳

Search repository
佐々木, 美香子

× 佐々木, 美香子

佐々木, 美香子

Search repository
中村, 聡史

× 中村, 聡史

中村, 聡史

Search repository
高松, 英治

× 高松, 英治

高松, 英治

Search repository
角南, 尚幸

× 角南, 尚幸

角南, 尚幸

Search repository
著者名(英) Mitsuki, Hosoya

× Mitsuki, Hosoya

en Mitsuki, Hosoya

Search repository
Hiroaki, Yamaura

× Hiroaki, Yamaura

en Hiroaki, Yamaura

Search repository
Chika, Sugimoto

× Chika, Sugimoto

en Chika, Sugimoto

Search repository
Mikako, Sasaki

× Mikako, Sasaki

en Mikako, Sasaki

Search repository
Satoshi, Nakamura

× Satoshi, Nakamura

en Satoshi, Nakamura

Search repository
Eiji, Takamatsu

× Eiji, Takamatsu

en Eiji, Takamatsu

Search repository
Naoyuki, Sunami

× Naoyuki, Sunami

en Naoyuki, Sunami

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 日常生活において選択を必要とする場面は多く,その中でも商品選択の機会は多い.この商品選択における問題点として,選択に時間を消費してしまうことや,人気の商品ばかりが選ばれてしまうことがあげられる.これらの問題の解決策として,我々はポップアウトと呼ばれる視覚特性を選択の際に提示することで,商品の選択を誘導できるのではないかと考えた.そこで本研究では,ポップアウト機能を持つサイネージ型自動販売機を実装し,長期的実験を行うことにより,ポップアウトの有用性を検証した.結果として,ポップアウトされた商品の選択率が高いこと,ポップアウトされた商品を選択する場合の選択時間が短くなることや,ポップアウトの提示位置,ポップアウトへの慣れ,購入時の気温の違いによってポップアウトの効果に差が出ることが明らかになった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In everyday life, people encounter many situations that require them to select something, and there are many opportunities to select a product. When selecting a product, people often face such problems that they spend too much time making a choice or tend to pick only popular items. As a solution for this, we focused on visual characteristics called pop-out, assuming that presenting the pop-out can induce people to select the target product. In this study, we implemented the signage vending machine, which has a function of pop-out and conducted a long-term experiment to investigate pop-out's usefulness. As a result, we revealed that the selectivity of the pop-out product is high, and the selection time of the pop-out product was short, and the effect of pop-out differs depending on the difference in pop-out presentation position, familiarity with pop-out, and temperature at the purchase time.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 62, 号 12, p. 2079-2089, 発行日 2021-12-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 16:34:22.262955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3