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  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. ゲームプログラミングワークショップ(GPWS)
  4. 2021

会話ゲーム「インサイダーゲーム」の 情報エントロピーを用いたエージェント構築

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213431
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213431
2e658d6c-b513-4d8a-acc4-85fca31641fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GPWS2021010.pdf IPSJ-GPWS2021010.pdf (2.0 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2021-11-06
タイトル
タイトル 会話ゲーム「インサイダーゲーム」の 情報エントロピーを用いたエージェント構築
タイトル
言語 en
タイトル Constructing Agents of Dialogue game “INSIDER” by using Information Entropy
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 会話ゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報エントロピー
キーワード
主題Scheme Other
主題 エージェント
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識リスト
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
立教大学大学院人工知能科学研究科
著者所属
立教大学大学院人工知能科学研究科
著者所属(英)
en
Rikkyo University,Graduate School of Artificial Intelligence and Sciences
著者所属(英)
en
Rikkyo University,Graduate School of Artificial Intelligence and Sciences
著者名 成清, 龍之介

× 成清, 龍之介

成清, 龍之介

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三宅, 陽一郎

× 三宅, 陽一郎

三宅, 陽一郎

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著者名(英) RYUNOSUKE, NARIKIYO

× RYUNOSUKE, NARIKIYO

en RYUNOSUKE, NARIKIYO

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YOUICHIRO, MIYAKE

× YOUICHIRO, MIYAKE

en YOUICHIRO, MIYAKE

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では,会話形式で相手の持つ情報を推論する「インサイダーゲーム」についてプレイヤーとしてのエージェントにおける人工知能を扱う.エージェント構築の方法の一つは,知識リストをエージェントに与え,情報エントロピーを計算させることで質問の優先度を決めインサイダーゲームをエージェントにプレイさせることである.「インサイダーゲーム」の協力パートにおいて,お題を変更した場合,また,与える知識リストに変化を持たせた場合に,ゲーム進行にどのような変化が見られるかを実験した.実験により,知識リストに追加する情報エントロピーが多い方が,ゲーム進行をより大きく変化させることを確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we deal with Artificial Intelligence in agents as players in "INSIDER”, which is Dialogue game players reason about information other player have. One way to construct agents is to give the agents knowledge lists and let them play "INSIDER" by determining the priority of questions by calculating Information Entropy. In the "Cooperative Part" of the "INSIDER," we test how the game progress when the subject is changed and when the knowledge list given is varied. The experiments confirm that the more Information Entropy added to the knowledge list, the greater the change in game progression.
書誌情報 ゲームプログラミングワークショップ2021論文集

巻 2021, p. 57-64, 発行日 2021-11-06
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 17:09:51.028193
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