@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00213431, author = {成清, 龍之介 and 三宅, 陽一郎 and RYUNOSUKE, NARIKIYO and YOUICHIRO, MIYAKE}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2021論文集}, month = {Nov}, note = {本稿では,会話形式で相手の持つ情報を推論する「インサイダーゲーム」についてプレイヤーとしてのエージェントにおける人工知能を扱う.エージェント構築の方法の一つは,知識リストをエージェントに与え,情報エントロピーを計算させることで質問の優先度を決めインサイダーゲームをエージェントにプレイさせることである.「インサイダーゲーム」の協力パートにおいて,お題を変更した場合,また,与える知識リストに変化を持たせた場合に,ゲーム進行にどのような変化が見られるかを実験した.実験により,知識リストに追加する情報エントロピーが多い方が,ゲーム進行をより大きく変化させることを確認できた., In this paper, we deal with Artificial Intelligence in agents as players in "INSIDER”, which is Dialogue game players reason about information other player have. One way to construct agents is to give the agents knowledge lists and let them play "INSIDER" by determining the priority of questions by calculating Information Entropy. In the "Cooperative Part" of the "INSIDER," we test how the game progress when the subject is changed and when the knowledge list given is varied. The experiments confirm that the more Information Entropy added to the knowledge list, the greater the change in game progression.}, pages = {57--64}, publisher = {情報処理学会}, title = {会話ゲーム「インサイダーゲーム」の 情報エントロピーを用いたエージェント構築}, volume = {2021}, year = {2021} }