ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. じんもんこんシンポジウム
  4. 2020

クエスト構造に注目したロールプレイングゲームの物語構造分析手法の提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/208691
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/208691
b30b2dc7-1005-48e0-9868-44a1c155b7f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CH2020022.pdf IPSJ-CH2020022.pdf (710.6 kB)
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2020-12-05
タイトル
タイトル クエスト構造に注目したロールプレイングゲームの物語構造分析手法の提案
タイトル
言語 en
タイトル Proposal of a method for analyzing story structure of role-playing games focusing on quests structure
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 story; structural analysis; RPG; nested structure; parallel structure
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
はこだて未来大学
著者所属
はこだて未来大学
著者所属(英)
en
Future University Hakodate, Future University Hakodate
著者名 中村, 祥吾

× 中村, 祥吾

中村, 祥吾

Search repository
村井, 源

× 村井, 源

村井, 源

Search repository
著者名(英) Shougo, Nakamura Hajime Murai

× Shougo, Nakamura Hajime Murai

en Shougo, Nakamura Hajime Murai

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ロールプレイングゲームの物語の構造抽出と自動生成が可能であることが明らかになった.しかし,分析に取り入れられていたのは物語における連続構造だけであり,より複雑かつ自由な物語展開の自動生成には入れ子構造,並列構造と言った物語構造を取り入れる必要がある.そこで,ロールプレイングゲームにおけるクエスト間の連続構造,入れ子構造,並列構造と言った基本的な物語構造の記述,分析手法を提案した.提案手法を用いて合計331個のクエストにおける基本的な物語構造の記述と抽出を行った.そして,抽出結果と実際の物語の比較を行うことで,提案手法の有効性を検証した.今後の課題として,提案手法の客観性の担保を行う検証の必要がある.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It was clarified that structure extraction and automatic generation of the story of the role-playing game were possible. However, only the continuous structure in the story was adopted in the analysis. It is necessary to adopt the story structure such as nested structure and parallel structure for the automatic generation of the more complicated and free story development. In this paper, we propose a method for describing and analyzing basic narrative structures such as continuous structure, nested structure, and parallel structure between quests in roleplaying games. Using the proposed method, we describe and extract basic narrative structures in a total of 331 quests. The effectiveness of the proposed method is verified by comparing the extracted results with actual stories. As a future problem, it is necessary to verify the objectivity of the proposed method.
書誌情報 じんもんこん2020論文集

巻 2020, p. 149-156, 発行日 2020-12-05
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 18:45:31.064569
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3