Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2020-03-07 |
タイトル |
|
|
タイトル |
小学校におけるプログラミング必修化に向けた教材のあり方‐図画工作過程におけるアンプラグドプログラミング教材の可能性‐ |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Ideal teaching materials for compulsory programming education in elementary schools - Possibility of unplugged programming teaching materials in drawing process - |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
一般発表セッション(3) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
日本工学院八王子専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
日本工学院八王子専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
日本工学院八王子専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
日本工学院八王子専門学校 |
著者所属 |
|
|
|
日本工学院八王子専門学校/社会情報大学院大学 |
著者所属 |
|
|
|
八王子プログラミングキッズ |
著者所属 |
|
|
|
社会情報大学院大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nippon Engineering College of Hachioji |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nippon Engineering College of Hachioji |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nippon Engineering College of Hachioji |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nippon Engineering College of Hachioji |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Nippon Engineering College of Hachioji / The Graduate School of Information & Communication |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hachioji Programming Kids |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The Graduate School of Information & Communication |
著者名 |
川久保, 翔
佐藤, 直紀
野田, 将平
秋山, 大煕
木崎, 悟
立野, 賢徳
橋本, 純次
|
著者名(英) |
Syo, Kawakubo
Naoki, Sato
Syohei, Noda
Daiki, Akiyama
Satoru, Kizaki
Kentoku, Tateno
Junji, Hashimoto
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本論文では,2020 年より小学校において必修化されるプログラミング教育について適切な教材のあり方作を検討する.プログラミング教育について必修化が決定しているが,具体的な配当学年や授業内容に関しては,明確に提示されているわけではない.本論文はこの点に着目し,小学校の教員向けにプログラミング教育を手助けする教材,とりわけ,アンプラグドプログラミングの発想による教材やコンテンツを開発する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The aim of this research is to investigate teaching materials suitable for programming education in Japanese elementary schools. In Japan, though it is determined that programming education will be a compulsory subject in elementary school from 2020, the standardized educational methods are still not shown. This research will develop useful tools, especially unplugged tools, in Japanese programming education for elementary school teachers. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2020-CE-154,
号 18,
p. 1-8,
発行日 2020-03-07
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |