Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2025-02-24 |
タイトル |
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言語 |
ja |
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タイトル |
EVステーションにおけるピーク時のグリッド負荷を軽減するためのEV間の電力融通方法の検討 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Study on an Electricity Transfer Method among EVs to Reduce Grid Load during Peak Hours at EV Charging Stations |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
IA |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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関西学院大学工学部 |
著者所属 |
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関西学院大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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関西学院大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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大阪大学大学院情報科学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Technology, Kwansei Gakuin University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Information Science and Technology, Osaka University |
著者名 |
中尾,恵太
坂口,翔太郎
作元,雄輔
谷口,一徹
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著者名(英) |
Keita Nakao
Shotaro Sakaguchi
Yusuke Sakumoto
Ittetsu Taniguchi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
EVの急速な普及により,充電需要の多いピーク時のEVステーションにおけるグリッドの負荷が深刻化する恐れがある.我々はこれまでに,家庭の太陽光発電などで発生した余剰電力を有効活用するために,EVステーションでEV同士が電力を売買できるシステムを検討してきた.このようなシステムと同様に,ピーク時において充電を行いたいEVに他のEVが電力を売れるような仕組みを構築できれば,ピーク時におけるEVステーションからグリッドへの負荷を軽減できる可能性がある.そこで本稿では,EV間の電力売買システムを応用して,EVステーションにおけるピーク時のグリッド負荷を軽減するためのEV間電力融通方法を提案する.また,シミュレーション実験を通して,提案する電力融通方法を用いれば,グリッドとの契約電力をピーク時のグリッド負荷よりも比較的小さい値に設定しても,EVの充電需要が満たせることを示す. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The rapid adoption of EVs raises concerns about the increasing grid load at EV stations during peak hours of high charging demand. We have previously explored a system that allows EVs to trade electricity with each other at EV stations, effectively utilizing surplus electricity generated from solar energy and other renewable sources. Similarly, if a mechanism can be established that enables EVs to sell electricity to other EVs in need of charging during peak hours, it could potentially alleviate the grid load at EV stations during these periods. In this paper, we propose an EV-to-EV electricity transfer method, building on our electricity trading system, to reduce peak grid load at EV stations. Furthermore, through simulation experiments, we demonstrate that our proposed method allows the contracted power with the grid to be set at a relatively lower value than the peak grid load while still meeting EV charging demands. |
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言語 |
en |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12326962 |
書誌情報 |
研究報告インターネットと運用技術(IOT)
巻 2025-IOT-68,
号 26,
p. 1-7,
発行日 2025-02-24
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8787 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |