ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. グループウェアとネットワークサービス(GN)※2023年度よりCN研究会に名称変更
  3. 2018
  4. 2018-GN-104

相互評価を伴うスモールステップ化を導入した子ども向けプログラミング学習支援システム

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186795
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/186795
dd81a5ca-c9dd-4681-b76d-e1ad39c851c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GN18104006.pdf IPSJ-GN18104006.pdf (1.5 MB)
Copyright (c) 2018 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2018-03-12
タイトル
タイトル 相互評価を伴うスモールステップ化を導入した子ども向けプログラミング学習支援システム
タイトル
言語 en
タイトル A Programming Learning System for Children Introducing Small Steps Involving Mutual Evaluation
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
立命館大学情報理工学部
著者所属
立命館大学大学院情報理工学研究科
著者所属
立命館大学大学院情報理工学研究科
著者所属
立命館大学大学院情報理工学研究科
著者所属
立命館大学情報理工学部
著者所属(英)
en
College of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者所属(英)
en
College of Information Science and Engineering, Ritsumeikan University
著者名 岩佐, 彩加

× 岩佐, 彩加

岩佐, 彩加

Search repository
松原, 理紗

× 松原, 理紗

松原, 理紗

Search repository
武田, 悠暉

× 武田, 悠暉

武田, 悠暉

Search repository
道念, 幹

× 道念, 幹

道念, 幹

Search repository
高田, 秀志

× 高田, 秀志

高田, 秀志

Search repository
著者名(英) Ayaka, Iwasa

× Ayaka, Iwasa

en Ayaka, Iwasa

Search repository
Risa, Matsubara

× Risa, Matsubara

en Risa, Matsubara

Search repository
Yuki, Takeda

× Yuki, Takeda

en Yuki, Takeda

Search repository
Tsuyoshi, Donen

× Tsuyoshi, Donen

en Tsuyoshi, Donen

Search repository
Hideyuki, Takada

× Hideyuki, Takada

en Hideyuki, Takada

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,子ども向けのプログラミング教育が以前に増して注目を集めている.子ども達がプログラミングを通じて学習を行う意義として,コンピュテーショナル ・ シンキングの育成がある.本稿では,スモールステップ化された学習課題に取り組みながらプログラムが正しく動作しているのかを相互評価するような機能により,子ども達が他者と関わり合いながらコンピュテーショナル ・ シンキングを育むことができるようなプログラミング学習支援システムを提案する.また,本システムをプログラミングワークショップに適用して得た知見について述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, programming education for children has been gaining much attention. One of the purposes of learning with programming is to foster computational thinking. In this paper, we propose a programming learning system with which children can work on programming projects introducing small steps and mutually evaluate whether their project performs correctly, leading to acquiring computational thinking skills while they interact each other. We also show our findings obtained by applying this system to a programming workshop.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1155524X
書誌情報 研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN)

巻 2018-GN-104, 号 6, p. 1-7, 発行日 2018-03-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8744
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 02:27:25.554273
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3