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  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. ゲームプログラミングワークショップ(GPWS)
  4. 2017

HICHAIN: カードの向きを指定して着手する二人完全情報ゲームの提案と、そのAIへの展望

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/183840
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/183840
72689151-c677-4e01-8c6e-7edc0d5abb9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GPWS2017013.pdf IPSJ-GPWS2017013.pdf (1.3 MB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2017-11-03
タイトル
タイトル HICHAIN: カードの向きを指定して着手する二人完全情報ゲームの提案と、そのAIへの展望
タイトル
言語 en
タイトル HICHAIN: A proposal of a new game for 2 people with perfect information by making moves specified a card direction and a prospect of an AI player of this game
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 HICHAIN
キーワード
主題Scheme Other
主題 完全情報ゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 コネクションゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲームAI
キーワード
主題Scheme Other
主題 相対参照アルゴリズム
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
明治大学総合数理学部先端メディアサイエンス学科
著者所属
明治大学総合数理学部先端メディアサイエンス学科
著者所属(英)
en
Department of Frontier Media Science, School of Interdisciplinary Mathematical Science, Meiji University
著者所属(英)
en
Department of Frontier Media Science, School of Interdisciplinary Mathematical Science, Meiji University
著者名 伊藤, 滉貴

× 伊藤, 滉貴

伊藤, 滉貴

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阿原, 一志

× 阿原, 一志

阿原, 一志

Search repository
著者名(英) Koki, Ito

× Koki, Ito

en Koki, Ito

Search repository
Kazushi, Ahara

× Kazushi, Ahara

en Kazushi, Ahara

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は第一著者が考案したHICHAIN(以下本ゲーム)という二人完全情報ゲームの提案,実装と,そのAI開発に関する研究である.本ゲームはアルファベットのカードを使ったゲームで,サイズに制限のない2次元の盤にカードの向きを指定して着手することで実質的に3次元の盤を実現している.また1ターンあたり平均約1000手と多く,探索空間は10162になる.このような盤を構成するため「相対参照アルゴリズム」とルールの実装に必要なアルゴリズムを考案し,本ゲームのAIの実装に向けて探索アルゴリズムや評価方法を考察した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This research proposes a new game "HICHAIN" for 2 people with perfect information. The first author designs this game and implements the platform. We discuss algorithm of the implementation and survey an AI player of this game. This game uses alphabet cards and a 3-dimensional board substantially by making moves specified a card direction on 2-dimensional board without a limit of the size. The average of moves per turn is about 1,000 and search space is the 10162. We devise "Relative Reference Algorithm" for the framework of board and other algorithm for programming the rule of the game. Thus we consider searching algorithm and evaluation method for developing the AI player.
書誌情報 ゲームプログラミングワークショップ2017論文集

巻 2017, p. 88-95, 発行日 2017-11-03
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-20 03:30:29.594582
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