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  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.58
  3. No.2

EVTour:電気自動車の乗換スケジューリング法の提案と性能評価

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177491
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/177491
3647325f-5b0b-4263-9d9a-cfd637583ed5
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5802006.pdf IPSJ-JNL5802006.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2017 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2017-02-15
タイトル
タイトル EVTour:電気自動車の乗換スケジューリング法の提案と性能評価
タイトル
言語 en
タイトル EVTour: A Scheduling Method for Electric Vehicles Car Sharing
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:ネットワークサービスと分散処理] 遺伝的アルゴリズム,片道カーシェアリング,電気自動車
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
奈良先端科学技術大学院大学
著者所属
奈良先端科学技術大学院大学
著者所属
滋賀大学
著者所属
奈良先端科学技術大学院大学
著者所属(英)
en
NAIST
著者所属(英)
en
NAIST
著者所属(英)
en
Shiga University
著者所属(英)
en
NAIST
著者名 上田, 知幸

× 上田, 知幸

上田, 知幸

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柴田, 直樹

× 柴田, 直樹

柴田, 直樹

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川井, 明

× 川井, 明

川井, 明

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伊藤, 実

× 伊藤, 実

伊藤, 実

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著者名(英) Tomoyuki, Ueda

× Tomoyuki, Ueda

en Tomoyuki, Ueda

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Naoki, Shibata

× Naoki, Shibata

en Naoki, Shibata

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Akira, Kawai

× Akira, Kawai

en Akira, Kawai

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Minoru, Ito

× Minoru, Ito

en Minoru, Ito

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,環境問題対策として電気自動車(EV)が注目されているが,短い航続距離や,長い充電時間が原因となり普及に至っていない.本研究ではEVを使ったカーシェアリングを考案し,EVを効率的に運用するためのシステムEVTourを提案する.EVTourでは,ユーザは任意の目的地にて車両の利用・返却ができ,残り電力量の少ないEVを乗り換えて移動を継続できる.提案手法はユーザの予約内容(希望目的地や時間制約)を満たす走行経路,EV情報,充電場所を含むスケジュールを算出し提示する.ユーザの利用時間が長くなるにつれ,EVの分布に偏りが生じ,予約受理率に悪影響を与える恐れがあるため,提案手法は各ステーション間でEV車を融通しあい,最大多数のユーザに実行可能な走行スケジュールを提供することを目的とする.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Electric vehicles (EV) have become popular in the past several years. However, the short travel distance and the long charge time are big problems. In this study we propose a scheduling algorithm to operate EVs more efficiently using car-sharing service. It is possible for users to return EVs to any parkings, and transfer another EV from an EV with small remaining power. At departure place, the user inputs the desired destinations and arrival time. The server collects the inputs and calculates the route and action (charge or transfer). The purpose of this study is to maximize the reservation accepted rate. However, because we allow users one-way travel, the distribution of EVs is an important factor for the reservation accepted rate. In our method, we relocate EVs from stations with many EVs to other stations with few EVs.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 58, 号 2, p. 308-319, 発行日 2017-02-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
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Ver.1 2025-01-20 05:26:31.145494
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