ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2016
  4. 2016-CVIM-204

人体の動きを表現した3次元立体作品製作手法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175420
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/175420
788abd73-84a4-48ea-95c7-95e0e2e9dc8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM16204011.pdf IPSJ-CVIM16204011.pdf (5.0 MB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2016-11-02
タイトル
タイトル 人体の動きを表現した3次元立体作品製作手法
タイトル
言語 en
タイトル A method for making 3D statue that represents motion of human body
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 テーマセッション1
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者名 古川, 亮

× 古川, 亮

古川, 亮

Search repository
中野, 裕太

× 中野, 裕太

中野, 裕太

Search repository
向井, 貴昭

× 向井, 貴昭

向井, 貴昭

Search repository
馬場, 雅志

× 馬場, 雅志

馬場, 雅志

Search repository
宮崎, 大輔

× 宮崎, 大輔

宮崎, 大輔

Search repository
日浦, 慎作

× 日浦, 慎作

日浦, 慎作

Search repository
著者名(英) Ryo, Furukawa

× Ryo, Furukawa

en Ryo, Furukawa

Search repository
Yuta, Nakano

× Yuta, Nakano

en Yuta, Nakano

Search repository
Takaaki, Mukai

× Takaaki, Mukai

en Takaaki, Mukai

Search repository
Masashi, Baba

× Masashi, Baba

en Masashi, Baba

Search repository
Daisuke, Miyazaki

× Daisuke, Miyazaki

en Daisuke, Miyazaki

Search repository
Shinsaku, Hiura

× Shinsaku, Hiura

en Shinsaku, Hiura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,安価なモーションキャプチャシステムが普及し,人体の動きをデータとしてキャプチャすることが容易に行えるようになった.キャプチャされた人体の動きは,通常 3 次元 CG のアニメーションなどに応用されるが,人体の四肢の動きのデータは,それ以外にもアート作品への応用が期待される.本報告では,人体の動きそのものから,アート作品として 「動きを表現する彫像」 を製作する手法を提案する.提案手法では,キャプチャされた人体ボーンの連続フレームから,動きを表す 3 次元形状を作成し,それを3次元プリンタで出力することで,形状作品を製作する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, inexpensive, off-the-shelf motion capture systems have become available, and capturing human motion data is getting easier. While most of the captured motions are used for 3D CG animations or user interfaces, using those data for for making artistic pieces would be a promising field for application. In this report, a method for making “sculptures representing human motion” as pieces of art from motion data of human bodies. In the proposed method, 3D shape polygon mesh whose shape represents a human motion is generated from the output of the motion captured human bones of series of time frames. Then, the shape data is materialized as a real 3D statue using a 3D printer.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2016-CVIM-204, 号 11, p. 1-5, 発行日 2016-11-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8701
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 06:13:49.923345
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3