ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. 情報教育シンポジウム
  4. 2016

特別支援教育における書字学習支援アプリケーション 「かける君(極)」と連携する個別指導管理支援システムの実装と評価

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/174235
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/174235
0ba6296e-ad5e-4822-9247-0e8334c5057d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SSS2016028.pdf IPSJ-SSS2016028.pdf (1.1 MB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2016-08-15
タイトル
タイトル 特別支援教育における書字学習支援アプリケーション 「かける君(極)」と連携する個別指導管理支援システムの実装と評価
タイトル
言語 en
タイトル Implementation and Evaluation of Individual Guidance Management System that Cooperate with Handwriting Learning Application for Special Needs Education
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム・その他
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
岩手県立大学ソフトウェア情報学部
著者所属
岩手県立大学ソフトウェア情報学部
著者所属
東京学芸大学教育実践研究支援センター
著者所属
岩手県立大学ソフトウェア情報学部
著者所属(英)
en
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University
著者所属(英)
en
Center for the Research and Support of Educational Practice, Tokyo Gakugei University
著者所属(英)
en
Faculty of Software and Information Science, Iwate Prefectural University
著者名 佐藤, 究

× 佐藤, 究

佐藤, 究

Search repository
境澤, 直哉

× 境澤, 直哉

境澤, 直哉

Search repository
小林, 巌

× 小林, 巌

小林, 巌

Search repository
布川, 博士

× 布川, 博士

布川, 博士

Search repository
著者名(英) Kiwamu, Sato

× Kiwamu, Sato

en Kiwamu, Sato

Search repository
Naoya, Sakaizawa

× Naoya, Sakaizawa

en Naoya, Sakaizawa

Search repository
Iwao, Kobayashi

× Iwao, Kobayashi

en Iwao, Kobayashi

Search repository
Hiroshi, Nunokawa

× Hiroshi, Nunokawa

en Hiroshi, Nunokawa

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,ICT機器の一般の教育現場への普及が進んでいる.特別支援教育の現場においてもこれは同様であり,中でも価格,利便性,可搬性等からタブレットの活用が注目を集めている.本稿では我々の先行研究である,タブレット端末を用いた特別支援教育における書字学習支援アプリケーション「かける君(極)」の書字学習用機能と課題管理機能のそれぞれを生徒児童用端末と教師用端末に分離し,さらに,授業の記録・管理機能を強化した個別管理支援システムの実装と評価について述べる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, use of the tablet computer is progressing in a general education. This situation is the same in special needs education. We have investigated the use of tablet computers with a handwriting-learning system for special needs education. In this paper, we describe the evaluation and improvement of the practicality of its system.
書誌情報 情報教育シンポジウム2016論文集

巻 2016, p. 175-181, 発行日 2016-08-15
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 06:59:21.017809
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3