WEKO3
アイテム
グループウエアを用いたプログラミング実習教育
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/157836
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/157836411c333a-2a3c-450a-991d-9c21854b4e32
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-02-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | グループウエアを用いたプログラミング実習教育 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Programming Training Education using Groupware | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 一般セッション | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京国際大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo International University | ||||||||
著者名 |
河村, 一樹
× 河村, 一樹
|
|||||||
著者名(英) |
Kazuki, Kawamura
× Kazuki, Kawamura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 2014 年度のプログラミング実習教育では,講義を一切せずに個別指導と自学自習という形で進めたが,クラス全体の進捗度合が低いという課題が残った.そこで,今年度はグループウェアを導入し,いつでも実習課題を提出できるようにした.その結果,前年度よりも進捗度合が向上した一方で,教室外での実習があまり行われていないことが明らかになった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Programming Training Education at Fiscal year 2014, I tried tutoring and Self-education without lecture. The result, the overall progress degree of my lesson class was slow. So, in this fiscal year I introduced the groupware. Then the progress degree was improved more than the previous year. On the other hand, most students didn't practice outside the classroom. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2016-CE-134, 号 26, p. 1-7, 発行日 2016-02-27 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2188-8930 | |||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |