ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.57
  3. No.1

中規模都市圏を対象としたデマンドバスを用いる階層型協調交通システムの提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/147428
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/147428
461ef302-4e40-4a62-8fcc-0dc0538fd1f1
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL5701013.pdf IPSJ-JNL5701013.pdf (936.6 kB)
Copyright (c) 2016 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2016-01-15
タイトル
タイトル 中規模都市圏を対象としたデマンドバスを用いる階層型協調交通システムの提案
タイトル
言語 en
タイトル A Propose of Hierarchical Cooperative Transport System Using Demand Responsive Vehicles for Mid-sized Metropolitan Area
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:スマートコミュニティ実現のための高度交通システムとモバイル通信] 高度交通システム,交通シミュレーション,Dial-a-Ride問題
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
琉球大学大学院理工学研究科
著者所属
琉球大学工学部
著者所属
琉球大学工学部
著者所属
沖縄国際大学経済学部
著者所属
琉球大学工学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Engineering and Science, University of the Ryukyus
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, University of the Ryukyus
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, University of the Ryukyus
著者所属(英)
en
Department of Economics, Okinawa International University
著者所属(英)
en
Faculty of Engineering, University of the Ryukyus
著者名 上原, 和樹

× 上原, 和樹

上原, 和樹

Search repository
赤嶺, 有平

× 赤嶺, 有平

赤嶺, 有平

Search repository
當間, 愛晃

× 當間, 愛晃

當間, 愛晃

Search repository
根路銘, もえ子

× 根路銘, もえ子

根路銘, もえ子

Search repository
遠藤, 聡志

× 遠藤, 聡志

遠藤, 聡志

Search repository
著者名(英) Kazuki, Uehara

× Kazuki, Uehara

en Kazuki, Uehara

Search repository
Yuhei, Akamine

× Yuhei, Akamine

en Yuhei, Akamine

Search repository
Naruaki, Toma

× Naruaki, Toma

en Naruaki, Toma

Search repository
Moeko, Nerome

× Moeko, Nerome

en Moeko, Nerome

Search repository
Satoshi, Endo

× Satoshi, Endo

en Satoshi, Endo

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 地方都市郊外における公共交通は主に固定路線バスが用いられるが,利便性の観点から利用者が減少傾向にある.このような現状において,デマンドバスは有効な交通手段として注目されているが,デマンドバスの経路計画問題は利用者の増加に従い計算コストが爆発的に増加することが知られている.本稿では,地方都市およびその郊外地域といった中規模都市圏におけるデマンドバスの経路計画を実時間内に行うため,階層型協調交通システムを提案する.評価実験においては,中規模都市圏である沖縄県那覇通勤圏をモデルに構築した道路ネットワークを用い,パーソントリップ調査に基づきトリップを生成してシミュレーションを行った.評価実験の結果,経路計画問題を階層化することで既存の経路計画手法よりも高速に経路計画できることを示した.さらに現行の固定路線バスとの比較に基づき提案システムの実現可能性について検討した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this paper, we propose a hierarchical cooperative transport system using demand responsive buses to improve service quality of transportation system in middle-sized cities. We evaluated the proposed system with static simulation constructed from the real road network and trip data generated from a person trip survey report. The result showed the proposed system makes the route planning faster than conventional algorithm for the DARP. Furthermore, we compared the service quality and operational cost of the proposed system with the existing fixed route bus system, and discussed the feasibility of the proposed system.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 57, 号 1, p. 89-99, 発行日 2016-01-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 17:38:37.314698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3