Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2015-10-30 |
タイトル |
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タイトル |
人狼サーバによる自動対戦を用いた通説の検証~人狼は占い師を騙るべきか~ |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Verification of Accepted Theories Using Automatic Game Play on Werewolf Server - Should a Werewolf Pretend as a Fortune-teller? - |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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電気通信大学情報理工学研究科情報・通信工学専攻 |
著者所属 |
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電気通信大学情報理工学研究科情報・通信工学専攻 |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Communication Engineering and Informatics, Graduate School of Informatics and Engineering, The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Communication Engineering and Informatics, Graduate School of Informatics and Engineering, The University of Electro-Communications |
著者名 |
神田, 直樹
伊藤, 毅志
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著者名(英) |
Naoki, Kanda
Takeshi, Ito
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
人間同士で行う人狼ゲームでは、一種の“通説”と呼ばれるプレイ戦略の指針のようなものによってプレイが行われることがある。しかし、人狼というゲーム自体歴史が浅く、これらの通説には疑わしいものも含まれている。本研究では、人狼知能プロジェクトが提唱する「標準ルール」において、基本的な役職行動と投票行動を行う“基準プレイ”を提案した。そして、人狼知能プロジェクトが提供している人狼サーバの自動対戦機能を用いて、基準プレイにおける勝率と通説を用いた場合の勝率を比較することで、通説の妥当性の検証を試みた。 |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In playing werewolf by humans, they often play based on an "accepted theory" that is a kind of strategic policy. However, history of werewolf game is short, and these accepted theories are doubtful since it has many kinds of local rules. In this research, we proposed a "basic play" that plays basic post behavior and voting behavior on the "standard rule" proposed by werewolf project. We try to verify the validity of the accepted theories by making comparison between the basic play and the play by accepted theories, using automatic game play on werewolf server. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2015論文集
巻 2015,
p. 20-24,
発行日 2015-10-30
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |