@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00145779, author = {神田, 直樹 and 伊藤, 毅志 and Naoki, Kanda and Takeshi, Ito}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2015論文集}, month = {Oct}, note = {人間同士で行う人狼ゲームでは、一種の“通説”と呼ばれるプレイ戦略の指針のようなものによってプレイが行われることがある。しかし、人狼というゲーム自体歴史が浅く、これらの通説には疑わしいものも含まれている。本研究では、人狼知能プロジェクトが提唱する「標準ルール」において、基本的な役職行動と投票行動を行う“基準プレイ”を提案した。そして、人狼知能プロジェクトが提供している人狼サーバの自動対戦機能を用いて、基準プレイにおける勝率と通説を用いた場合の勝率を比較することで、通説の妥当性の検証を試みた。, In playing werewolf by humans, they often play based on an "accepted theory" that is a kind of strategic policy. However, history of werewolf game is short, and these accepted theories are doubtful since it has many kinds of local rules. In this research, we proposed a "basic play" that plays basic post behavior and voting behavior on the "standard rule" proposed by werewolf project. We try to verify the validity of the accepted theories by making comparison between the basic play and the play by accepted theories, using automatic game play on werewolf server.}, pages = {20--24}, publisher = {情報処理学会}, title = {人狼サーバによる自動対戦を用いた通説の検証~人狼は占い師を騙るべきか~}, volume = {2015}, year = {2015} }