Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2015-02-07 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高等学校共通教科情報における「ドリトル」を利用した授業の実践報告 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A report of using Dolittle in high school informatics classes. |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
北海道小樽潮陵高等学校 |
著者所属 |
|
|
|
大阪電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
大阪電気通信大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Otaru Choryo High School |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Osaka Electro-Communication University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Osaka Electro-Communication University |
著者名 |
佐々木, 寛
島袋, 舞子
兼宗, 進
|
著者名(英) |
Hiroshi, Sasaki
Maiko, Shimabuku
Susumu, Kanemune
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
高等学校 「情報科」 の授業において,JavaScript を用いた実習をおこなってきた.しかし,JavaScript による実習は初学者にとって簡単なものではなく,関心・意欲・態度の個人差が大きい.そこで,教育用プログラミング言語 「ドリトル」 を使用し,実習をおこなった.今回実施した 12 回の授業の内容と生徒の制作課題を報告し,情報の授業におけるプログラミング教育の効果と今後の実施方法を検討したい. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We had used JavaScript language in informatics classes in high school. Because JavaScript was not easy for our students, some of them couldn't get interested in programming. So this year, we used Dolittle language. In this paper, we will report the contents of those classes and student's works. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2015-CE-128,
号 17,
p. 1-8,
発行日 2015-02-07
|
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |