ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2015
  4. 2015-CE-128

LMSと併用する学習用モバイル・アプリケーションのありかたに関する検討

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113025
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/113025
41d08928-83bd-4443-993a-7925d39e7652
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE15128002.pdf IPSJ-CE15128002.pdf (1.6 MB)
Copyright (c) 2015 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2015-02-07
タイトル
タイトル LMSと併用する学習用モバイル・アプリケーションのありかたに関する検討
タイトル
言語 en
タイトル Requested Features for Mobile Learning Application dedicated to LMS
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
愛知教育大学
著者所属
法政大学
著者所属
法政大学
著者所属(英)
en
Aichi University of Education
著者所属(英)
en
Hosei University
著者所属(英)
en
Hosei University
著者名 鎌田, 敏之

× 鎌田, 敏之

鎌田, 敏之

Search repository
児玉, 靖司

× 児玉, 靖司

児玉, 靖司

Search repository
寺脇, 由紀

× 寺脇, 由紀

寺脇, 由紀

Search repository
著者名(英) Toshiyuki, Kamada

× Toshiyuki, Kamada

en Toshiyuki, Kamada

Search repository
Yasushi, Kodama

× Yasushi, Kodama

en Yasushi, Kodama

Search repository
Yuki, Terawaki

× Yuki, Terawaki

en Yuki, Terawaki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 高等教育において LMS を併用する Blended-Learning スタイルの学習は広がりを見せている.一方,非 CS 専攻の学生にとって,PC を前提とした Web アプリケーションである LMS に対する適応に困難を示す者もよく見られる.近年,アメリカを中心とした教育系スタートアップでは,モバイル・アプリケーションを用いた職務能力の学習コースを提供する事例が増加している一方,MOOC を中心とする高等教育のオンライン学習環境ではモバイル・アプリケーションは未だ一部で開発中のものが提供されるにとどまる状況である.そこで本研究では,非 CS 専攻であるような,PC 操作に困難を覚える学習者層を支援するために,既存の LMS との併用を前提とした学習用モバイル・アプリケーションに要求される仕様について検討する.この際,既存の LMS とそれらに対応するモバイル・アプリケーション利用経験と学習者の活用事例を踏まえ,質的な分析アプローチをとる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The blended-learning style that is a face-to-face classroom with learning management systems in a class becomes popular in higher education courses. Because in the blended-learning style course, learners as students use PC console during each lessons, but especially for non-CS Major students, this learning environment tend to occur a considerable stress against operating PCs. By looking at the recent educational technology services, the companies to serve job skill training courses servces their proprietary mobile applications as their main learning environments, but academic sectors such as serving MOOCs cources are too late in mobile applications. In this paper, the authors investigate the requirement for mobile learning applications that helps LMS as Web application in the blended-style higher education courses. The approach for this is a qualitative study with the background of past experiences of using emerging mobile application dedicated for LMSs in the courses.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2015-CE-128, 号 2, p. 1-7, 発行日 2015-02-07
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-20 19:50:14.140415
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3