WEKO3
-
RootNode
アイテム
重量変化を伴うキャラクタとのインタラクション
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/102926
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/1029261c0a6186-7f52-41e1-9545-c64ca66d50d3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-09-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 重量変化を伴うキャラクタとのインタラクション | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Interaction with Character that Changes Weight | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 重量変化,VR,HMD,恐怖体験 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
Worcester Polytechnic Institute | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
大阪大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Osaka Uniersity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Osaka Uniersity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Osaka Uniersity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Worcester Polytechnic Institute | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Osaka Uniersity | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Osaka Uniersity | ||||||||
著者名 |
森, 磨美
工藤, 彰
望月, 祐希
Adam, Degenhardt
安藤, 英由樹
清川, 清
× 森, 磨美 工藤, 彰 望月, 祐希 Adam, Degenhardt 安藤, 英由樹 清川, 清
|
|||||||
著者名(英) |
Mori, Mami
Kudo, Akira
Mochizuki, Yuki
Adam, Degenhardt
Ando, Hideyuki
Kiyokawa, Kiyoshi
× Mori, Mami Kudo, Akira Mochizuki, Yuki Adam, Degenhardt Ando, Hideyuki Kiyokawa, Kiyoshi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 新たな恐怖感の提示手法として本研究では重量変化を用いたキャラクタとのインタラクションシステムを提案する.体験者が背負っている人形に取り付けられたゴムロープの長さを変化させて下向きへの力を生じさせることで重量の変化を実現し,人間におぶさり押しつぶしてしまう妖怪“こなき爺”を,視覚,聴覚に加えて重量変化という触覚に関しても再現する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Everyone knows that monsters and ghosts don’t exist, but we are able to experience fear by watching horror movies or playing games. In the past, most horror experiences were based on sight or sound. Our idea is that we can create a much more realistic experience of an encounter with a monster by providing a sense of changing weight. In this project, we propose an interaction system to duplicate an encounter with Konaki-Jiji. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集 巻 2014, p. 58-60, 発行日 2014-09-12 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |