@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00102926, author = {森, 磨美 and 工藤, 彰 and 望月, 祐希 and Adam, Degenhardt and 安藤, 英由樹 and 清川, 清 and Mori, Mami and Kudo, Akira and Mochizuki, Yuki and Adam, Degenhardt and Ando, Hideyuki and Kiyokawa, Kiyoshi}, book = {エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2014論文集}, month = {Sep}, note = {新たな恐怖感の提示手法として本研究では重量変化を用いたキャラクタとのインタラクションシステムを提案する.体験者が背負っている人形に取り付けられたゴムロープの長さを変化させて下向きへの力を生じさせることで重量の変化を実現し,人間におぶさり押しつぶしてしまう妖怪“こなき爺”を,視覚,聴覚に加えて重量変化という触覚に関しても再現する., Everyone knows that monsters and ghosts don’t exist, but we are able to experience fear by watching horror movies or playing games. In the past, most horror experiences were based on sight or sound. Our idea is that we can create a much more realistic experience of an encounter with a monster by providing a sense of changing weight. In this project, we propose an interaction system to duplicate an encounter with Konaki-Jiji.}, pages = {58--60}, publisher = {情報処理学会}, title = {重量変化を伴うキャラクタとのインタラクション}, volume = {2014}, year = {2014} }