WEKO3
アイテム
ネットワーク将棋感想戦支援システムの設計
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71315
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/71315ed9f4f4b-a9de-4e10-8dff-525a8a4a2829
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-11-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ネットワーク将棋感想戦支援システムの設計 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Discussion Support for Internet Shogi | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
香川大学工学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Engineering, Kagawa University | ||||||||
著者名 |
高橋, 哲也
× 高橋, 哲也
|
|||||||
著者名(英) |
Tetsuya, Takahashi
× Tetsuya, Takahashi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | インターネットの将棋対局では,感想戦の機能はチャット程度しか提供されていない.我々はネット上での感想戦を本格的に支援するシステムの検討を行っている.本稿では,感想戦の議論と一般の議論との差異,システムの概要,感想戦のプロトコルの設計について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Shogi games are played on the Internet populary, but for KANSOUSEN (game review), chatting is the only function that is provided. We are designing a support system for network-based KANSOUSEN. In this article, we describe the difference between KANSOUSEN and other discussions, the system overview, and the design of communication protocol for KANSOUSEN. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12496601 | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2010論文集 巻 2010, 号 12, p. 59-62, 発行日 2010-11-12 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |