@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00071315, author = {高橋, 哲也 and 垂水, 浩幸 and 澤田, 誠 and 山本, 航平 and 北岡, 真弥 and 平賀, 裕基 and 林, 敏浩 and Tetsuya, Takahashi and Hiroyuki, Tarumi and Makoto, Sawada and Kouhei, Yamamoto and Masaya, Kitaoka and Yuki, Hiraga and Toshihiro, Hayashi}, book = {ゲームプログラミングワークショップ2010論文集}, issue = {12}, month = {Nov}, note = {インターネットの将棋対局では,感想戦の機能はチャット程度しか提供されていない.我々はネット上での感想戦を本格的に支援するシステムの検討を行っている.本稿では,感想戦の議論と一般の議論との差異,システムの概要,感想戦のプロトコルの設計について述べる., Shogi games are played on the Internet populary, but for KANSOUSEN (game review), chatting is the only function that is provided. We are designing a support system for network-based KANSOUSEN. In this article, we describe the difference between KANSOUSEN and other discussions, the system overview, and the design of communication protocol for KANSOUSEN.}, pages = {59--62}, publisher = {情報処理学会}, title = {ネットワーク将棋感想戦支援システムの設計}, volume = {2010}, year = {2010} }