Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2018-03-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
認知症ケア充実を目指すエビデンスイン・ナラティブアウト型多職種共学活動 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Evidence-In and Narrative-Out Type Multi-Disciplinary Activity For Improving Dementia Care |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属 |
|
|
|
翔洋会 |
著者所属 |
|
|
|
翔洋会 |
著者所属 |
|
|
|
翔洋会 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Tokyo |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shoyo-kai |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shoyo-kai |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Shoyo-kai |
著者名 |
山口, 郁博
管谷, 由紀子
内田, 栄子
尾方, 睦望
|
著者名(英) |
Ikuhiro, Yamaguchi
Yukiko, Sugaya
Eiko, Uchida
Mutsumi, Ogata
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
認知症ケア充実を図るためには,ケア提供者間 (多職種) の連携やエビデンス (先行研究) の学びが必要である.講演者らは,健康情報学分野の研究者,看護師,臨床美術士,音楽療法士,社会福祉士などを構成員とする共学活動を実施している.本稿ではこの活動の特徴である 「エビデンスイン ・ ナラティブアウト」 の考え方とそれに基づいた活動の成果について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
For improving care for individuals with dementia, multi-disciplinary cooperation and learning “evidence” (previous studies) are of importance. The authors have an activity to learn together whose participants consist of a health informatics researcher, a nurse, a clinical art therapist, a music therapist and a social worker. This paper introduce the concept of “Evidence-In and Narrative-Out” on which the activity is based and some outcomes of the activity. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1271737X |
書誌情報 |
研究報告高齢社会デザイン(ASD)
巻 2018-ASD-11,
号 7,
p. 1-7,
発行日 2018-03-09
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2189-4450 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |