Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2017-11-03 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Settlers of Catanにおけるマップ自動生成の研究 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Automatic Map Generation for Settlers of Catan |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Settlers of Catan |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Procedural Content Generation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Procedural Map Generation |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Semi-Supervised Learning |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
東京大学大学院情報学環 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学大学院情報学環, 国立研究開発法人科学技術振興機構さきがけ |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Interfaculty Initiative in Information Studies, the University of Tokyo |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Interfaculty Initiative in Information Studies, the University of Tokyo, JST, PRESTO |
著者名 |
黄, 柱皓
金子, 知適
|
著者名(英) |
Juho, Hwang
Tomoyuki, Kaneko
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
二人以上を対象としたゲームでは,参加するプレイヤーの勝ちやすさがある程度均衡していることが好ましい.これを(ゲーム)バランスが取れているという.囲碁や将棋では初期状態が毎回同じなのでバランスの問題はないが,多くのボードゲームは,マップと呼ばれる初期状態を毎回異なるものに設定して競うため,マップ次第ではバランスが崩れうる.本研究では,マップを用いたボードゲームの一例としてSettlers of Catanに着目し,特定のマップにおけるプレイヤー間のバランスを評価するための手法について検討し,過去のマップを評価した.また本研究では,Settlers of Catanにおいてバランスの取れた多様なマップ群の自動生成を提案した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
In a game with 2 or more players, it is ideal that the probability of winning is somewhat balanced among all participating players. Some games, including Settlers of Catan, involve the use of maps whereby a certain instance of game is played on. These maps, while they play a significant role in a game's balance, are often randomly generated in board games, resulting in imbalance. In this paper, we discuss automatic generation of balanced playing maps for the game of 'Settlers of Catan'. We also propose how to evaluate the game balance for a given map, and provide evaluation for past maps. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2017論文集
巻 2017,
p. 195-200,
発行日 2017-11-03
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |