Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2015-09-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
多感触ボタンによる触覚フィードバックのゲームコンテンツへの応用 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Haptic Feedback Design of Multiple Texture Button for Game Contents |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
筑波大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tsukuba |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者名 |
小川, 大地
Vibol, Yem
蜂須, 拓
梶本, 裕之
|
著者名(英) |
Daichi, Ogawa
Vibol, Yem
Taku, Hachisu
Hiroyuki, Kajimoto
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究はビデオゲーム体験中におけるボタン型コントローラに対する触覚フィードバックの設計に関するものである.我々はこれまで,ボイスコイル型振動子,バネ,距離センサを用いた,大ストロークに対応した多感触ボタンを提案してきた.本稿ではこの多感触ボタンを用いて,ゲームコンテンツ内の複数の文脈に対する触覚提示を行い,各状況における最適な触覚デザインの設計要件の検討を行った. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We have previously proposed Multiple Texture Button that is composed of a voice coil actuator, spring, and distance sensor and can present haptic feedback to users in a video game experience. In this paper, we tried to improve the realism and immersive feeling of game contents by presenting vibration that matches the context. |
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集
巻 2015,
p. 281-287,
発行日 2015-09-18
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |