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アイテム
交通シミュレータを用いた高精度協調相対測位手法による交通事故防止効果の評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98777
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98777ae242dda-3653-4e7b-8952-b572b9d59254
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2014-02-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 交通シミュレータを用いた高精度協調相対測位手法による交通事故防止効果の評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Evaluation of Cooperative Relative Positioning for Avoiding Traffic Accidents by Traffic Simulation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 事故防止 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社国際電気通信基礎技術研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社国際電気通信基礎技術研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社国際電気通信基礎技術研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社国際電気通信基礎技術研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社国際電気通信基礎技術研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Telecommunication Research Laboratories International | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Telecommunication Research Laboratories International | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Telecommunication Research Laboratories International | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Telecommunication Research Laboratories International | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Advanced Telecommunication Research Laboratories International | ||||||||
著者名 |
古川, 玲
川西, 直
湯, 素華
長谷川, 晃朗
三浦, 龍
× 古川, 玲 川西, 直 湯, 素華 長谷川, 晃朗 三浦, 龍
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著者名(英) |
Rei, Furukawa
Nao, Kawanisi
Suhua, Tang
Akio, Hasegawa
Ryu, Miura
× Rei, Furukawa Nao, Kawanisi Suhua, Tang Akio, Hasegawa Ryu, Miura
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 車両間の相対位置を正確に把握することは,衝突事故が起こる可能性の正確な予測と,安全運転支援システムによる事故防止につながる.しかしながら,都市部において GNSS による測位は,建物の遮蔽・反射の影響を受けやすく,車両間で測位したお互いの絶対位置を交換し,相対位置を算出すると精度が劣化しやすい.筆者らは,比較的近い車両同士では,反射波の擬似距離誤差の空間相関性があることに着目し,2 台の車両で共通に受信でき,かつ,擬似距離の相関性の高い衛星を用いて,相対位置を高精度に算出する手法を提案している.本稿では,実験等により得られた位置測位精度と情報交換にかかる遅延時間が,右折衝突事故の防止に与える効果について,運転者の運転行動を模擬した交通シミュレータを用いて,評価した結果について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Accurate inter-vehicle relative position is the key to predict and prevent collision accidents from happening. In urban areas, however, multipath propagation of GNSS signals degrades the accuracy of absolute positions and the deduced relative position. In our previous work, we suggested a cooperative relative positioning scheme to exploit correlated information, including reflected signals, in computing accurate relative position. In this paper, we evaluate the proposed scheme by using traffic simulation, with a case study of a right-turn scenario. Specifically, we evaluate both (i) its merit of improving relative positioning precision and (ii) its demerit due to the extra delay in exchanging measured information, and present its total effect in reducing the probability of collision accidents. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2014-ITS-56, 号 12, p. 1-6, 発行日 2014-02-27 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |