WEKO3
アイテム
二次元アニメーションの制作に適した三次元物理シミュレーション手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/98554
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9855412b3fa7f-b829-42ff-9092-f4a8880dd60c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
Copyright (c) 2014 by the Information Processing Society of Japan
|
|
| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2014-02-13 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 二次元アニメーションの制作に適した三次元物理シミュレーション手法 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | A three-dimensional physical simulation technique suitable for production of two dimensional animation | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | コンピュータアニメーション | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 和歌山大学大学院 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| 和歌山大学 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Graduate School of Wakayama Univesity | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Wakayama University | ||||||||
| 著者名 |
林, 久麟
床井, 浩平
× 林, 久麟 床井, 浩平
|
|||||||
| 著者名(英) |
Jiulin, Lin
Kohe, Tokoi
× Jiulin, Lin Kohe, Tokoi
|
|||||||
| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 三次元 CG をもとにセルシェーディングなどにより二次元アニメーションを制作する場合に,二次元アニメーション独特の運動表現や誇張表現を自動的に生成することを目的として,シェイプマッチング法によるソフトボディシミュレーションを拡張した物理シミュレーション手法を提案する. | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | We propose the physical simulation technique based on the soft body simulation technique using the shape matching method aiming to automatically generate peculiar motion and exaggeration of the two dimensional animation that is produced by the three dimensional computer graphics using the cell shading etc. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
| 書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2014-CG-154, 号 17, p. 1-4, 発行日 2014-02-13 |
|||||||
| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||