WEKO3
アイテム
実車両を用いたセンタレスプローブ情報システムによる道路交通情報生成アルゴリズムの提案と評価
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/9711
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97117f1c3c5c-62c0-4e9f-b4ae-892b28360482
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2008 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-01-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 実車両を用いたセンタレスプローブ情報システムによる道路交通情報生成アルゴリズムの提案と評価 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Evaluation of Road Traffic Information Generation Algorithm for Decentralized Probe Vehicle System | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 特集:次世代社会基盤をもたらす高度交通システムとモバイル通信システム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他タイトル | ||||||||
その他のタイトル | ユビキタス・モバイルアプリケーション | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社アイ・トランスポート・ラボ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
アイシン精機株式会社ITS 技術部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
NECソフト株式会社第一官庁ソリューション事業部第二システム部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
財団法人日本自動車研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
i-Transport Lab. Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ITS Engineering Department, AISIN SEIKI Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
2nd Systems Support Department, 1st Government Solutions Division, NEC Soft, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Automobile Research Institute (JARI) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Keio University | ||||||||
著者名 |
佐藤, 雅明
石田, 剛朗
堀口, 良太
清水, 克正
春田, 仁
和田, 光示
植原, 啓介
村井, 純
× 佐藤, 雅明 石田, 剛朗 堀口, 良太 清水, 克正 春田, 仁 和田, 光示 植原, 啓介 村井, 純
|
|||||||
著者名(英) |
Masaaki, Sato
Takaaki, Ishida
Ryota, Horiguchi
Katsumasa, Shimizu
Hitoshi, Haruta
Koji, Wada
Keisuke, Uehara
Jun, Murai
× Masaaki, Sato Takaaki, Ishida Ryota, Horiguchi Katsumasa, Shimizu Hitoshi, Haruta Koji, Wada Keisuke, Uehara Jun, Murai
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | センタレスプローブ情報システムは,車車間通信と車両自体の移動によってプローブ情報の生成と伝達を行う.車両の存在する周辺の道路交通情報や,安全に関する情報等の即時性が求められる情報等に有効であると考えられている.本論文では,センタレスプローブ情報システムの有用性を活用する手法として,センタレスプローブ通信基盤を利用する渋滞に関する道路交通情報生成アルゴリズムの提案を行った.また,提案した道路交通情報生成アルゴリズムとセンタレスプローブ通信基盤を,実車両で動作する車載システムとして設計と実装を行い,テストコース内で5 台の車両を用いた実証実験を行った.この実験で,実装した車載システムによるプローブ情報の生成と統合が可能であることが分かった.さらに,実車環境においてセンタレスプローブ情報システムが有効に動作することが確認された. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Decentralized Probe Vehicle System transmits information by the communication between vehicles, and movement of vehicles. Decentralized Probe Vehicle System is effective in the sensor data depending on a geography position, and the sensor data contributed safely which needs a real-time processing. In this paper, road traffic information generation algorithm was proposed. The design and implementation about algorithm and communication platform for Decentralized Probe Vehicle System was performed. Then, field test was conducted by five vehicles in the test course. As a result, it turned out that generation and integration of probe information are possible using implementation system. Further, it was checked that a system operates effectively in real vehicle environment. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 49, 号 1, p. 253-264, 発行日 2008-01-15 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |