WEKO3
アイテム
Kinectとワイヤレスマウスを併用したダンス学習支援システムの試作
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96029
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96029811437a1-1191-44f5-bdbf-10fc0c847116
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Kinectとワイヤレスマウスを併用したダンス学習支援システムの試作 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Development of Dance Training Support System Using Kinect and Wireless Mouse | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本大学文理学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本大学文理学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本大学文理学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本大学文理学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本大学文理学部 | ||||||||
著者名 |
山内, 雅史
篠本, 亮
西脇, 絵里子
小野澤, 理沙
北原, 鉄朗
× 山内, 雅史 篠本, 亮 西脇, 絵里子 小野澤, 理沙 北原, 鉄朗
|
|||||||
著者名(英) |
Masashi, Yamanouchi
Akira, Shinomoto
Eriko, Nishiwaki
Risa, Onozawa
Tetsuro, Kitahara
× Masashi, Yamanouchi Akira, Shinomoto Eriko, Nishiwaki Risa, Onozawa Tetsuro, Kitahara
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 概要:本稿では,Kinect とワイヤレスマウスを併用したダンス学習支援システムを提案する.これまでKinect を使った様々なダンス支援システムやダンスゲームが開発されてきたが,ダンスの重要な要素であるリズム感のよさをKinect で推定するのは困難である.本研究では,ワイヤレスマウスによるタッピングを併用することで,リズム感と振りの習得度合いとを区別して判定できるシステムを提案する.実装・実験の結果,判定機能のないシステムに比べて,飽きずに効果的に練習を続けられることが明らかになった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Abstract: This paper proposes a dance training support system using both Kinect and a wireless mouse.There have been developed various systems and games concerning dance using Kinect, but it is di cult to estimate rhythmic sence only using Kinect. We propose a system that is capable to judge the user's rhythmic sense and accuracy of choreography based on wireless mouse tapping in addition to motion capturing through Kinect. Experimental results showed that our system made dance training more enjoyable and e ective. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 332-338, 発行日 2013-09-27 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |