WEKO3
アイテム
E3-Player: 鑑賞者の興奮を促進させる動画鑑賞システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96017
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/960179872f0ce-3d47-4421-9dcd-b675c6cb6472
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | E3-Player: 鑑賞者の興奮を促進させる動画鑑賞システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | E3-Player: Video Player Enhance Emotional Excitement of Viewer | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 鑑賞Ⅱ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||
著者名 |
代蔵, 巧
棟方, 渚
小野, 哲雄
× 代蔵, 巧 棟方, 渚 小野, 哲雄
|
|||||||
著者名(英) |
Takumi, Shirokura
Nagisa, Munekata
Tetsuo, Ono
× Takumi, Shirokura Nagisa, Munekata Tetsuo, Ono
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 人間の生体情報を利用したエンタテインメントシステムが数多く報告されている.我々は動画鑑賞体験に着目し,鑑賞者の興奮を促進する動画鑑賞システムE3-Player を開発した.システムは,一種のバイオフィードバック系を構築することで,観賞者の興奮を促す.実際に鑑賞者の興奮が促進されているかどうかを22 名のユーザ実験を通して確認し,得られた結果について考察を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Prior work on entertainment systems that require physiological inputs, need new contents suitable for use as inputs, and that is why the existing contents can no longer be used. This paper introduces the E3-Player, a simple video player for all of videos that uses a user’s physiological inputs. The E3-Player can reinforce the video viewer's emotional excitement. The E3-Player can only be used by people who attach a physiological sensor to their own hand. We confirmed through our experimentation on 22 participants that the E3-Player can enhance the video experience and provide new video experiences for viewers. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 272-277, 発行日 2013-09-27 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |