WEKO3
アイテム
IaaS 上のPaaS
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90395
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/90395d9042086-26f0-4549-943d-6bd2810e6b32
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | IaaS 上のPaaS | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | PaaS on IaaS | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学総合情報学部総合情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学総合情報学部総合情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学総合情報学部総合情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学工学研究科情報システム専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学総合情報学部総合情報学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東洋大学総合情報学部総合情報学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Open Information Systems, Graduate School of Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Faculty of Information Sciences and Arts, Toyo University | ||||||||
著者名 |
渡辺, 将太
国島, 康太
安達, 涼
木部, 真一郎
山際, 基
上原, 稔
× 渡辺, 将太 国島, 康太 安達, 涼 木部, 真一郎 山際, 基 上原, 稔
|
|||||||
著者名(英) |
Shota, Watanabe
Kohta, Kunishima
Ryo, Adachi
Shinichiro, Kibe
Motoi, Yamagiwa
Minoru, Uehara
× Shota, Watanabe Kohta, Kunishima Ryo, Adachi Shinichiro, Kibe Motoi, Yamagiwa Minoru, Uehara
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | クラウド時代には新たな技能が求められ,教育機関はそれを教育する必要ある.教育クラウドはクラウド時代の教育環境であり,学生に自由に使える複数の仮想マシンを提供する.我々は教育クラウドを UEC (Ubuntu Enterprise Cloud) に基づくプライベートクラウドとして構築する.我々の教育クラウドの最大の特徴は過飽和にある。過飽和とは,物理資源以上の論理資源を割り当てることである.過飽和クラウドは通常の 10 倍のインスタンスを実行することを許す.性能を犠牲にコストを大幅に低下する.本論文では,過飽和方式に基づく教育クラウドの利用率をさらに向上させる手法として PoI (PaaS on IaaS) 方式を提案する.本論文では 2 つの PoI 方式を比較する. 1 つは Single Tenant PaaS (ST-PaaS),もう 1 つは Multi Tenant PaaS (MT-PaaS) である. ST-PaaS はアプリケーションの導入が容易であり, MT-PaaS は集約度が高い. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In cloud era, new cloud skill is required for IT specialists. Educational organizations such as University need to provide educational cloud for students. We are constructing private cloud based on UEC(Ubuntu Enterprise Cloud) as educational cloud. The most important feature of our cloud is super-saturation, which is defined as allocating much more logical resource than physical resource. Super-saturated cloud realizes to run more 10 times instances than conventional cloud. The performance decreases a little but the cost decreases drastically. In this paper, we propose Pol(PaaS on IaaS) as a method to further improve the util of the education cloud based on supersaturation. In this paper, we compare the two methods of PoI. One can install is Single Tenant PaaS (ST-PaaS), and another is a Multi Tenant PaaS (MT-PaaS). ST-PaaS is the application easying, MT-PaaS has a high intensity. | |||||||
書誌情報 |
マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集 巻 2012, 号 4, p. 298-305, 発行日 2012-10-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |