WEKO3
-
RootNode
アイテム
単旋律のパート分配によるアンサンブルのための自動編曲手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/69589
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/6958917dd291a-5209-4394-a711-e31d5ea7fa9e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-05-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 単旋律のパート分配によるアンサンブルのための自動編曲手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | An Automatic Music Arrangement Technique for Ensemble Based on Melody Partition | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 音楽情報処理一般 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋工業大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋工業大学大学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
名古屋工業大学大学院 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Nagoya Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Nagoya Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Engineering Nagoya Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
酒向, 慎司
水野, 理央
北村, 正
× 酒向, 慎司 水野, 理央 北村, 正
|
|||||||
著者名(英) |
Shinji, Sako
Rio, Mizuno
Tadashi, Kitamura
× Shinji, Sako Rio, Mizuno Tadashi, Kitamura
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告では,管楽器アンサンブル奏者が自分たちの好みと希望に合わせた編曲楽譜を自動生成・支援するシステムを目的として,メロディ構造や各楽器の演奏難易度に基づいて入力メロディのパートを分配する問題を経路探索問題として定めた.伴奏・副旋律を生成する手法と組み合わせた編曲システムを実装し,得られた楽譜を用いて,アンサンブル演奏者による主観評価を実施した.評価結果を元に今後の課題と展望について考察する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, we describes a technique to generate the arrangement score automatically that is matched to the wind instrument ensemble performer's desire. In our approach, general arrangement process is divided into some parts in order to apply route search problem. When the user inputs the melody and the composition of an instrument to this system, the part assignment, the accompaniment, and the sub-melody generation of the melody are done based on the performance difficulty of musical instruments and the melody structure. We show the result of subjective evaluation of musical performance, and discuss the future works. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10438388 | |||||||
書誌情報 |
研究報告音楽情報科学(MUS) 巻 2010-MUS-85, 号 3, p. 1-6, 発行日 2010-05-20 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |