WEKO3
アイテム
Web対話チャネルと電話対話チャネル間の連携を図るWeb-CTI統合システム
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/42379
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/42379f2ce1b94-6906-441c-bc6e-a6aa94491521
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-01-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Web対話チャネルと電話対話チャネル間の連携を図るWeb-CTI統合システム | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A web based CTI system combined communication channels | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所システム開発研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立製作所システム開発研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立インフォメーションテクノロジー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立インフォメーションテクノロジー | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立西部ソフトウェア | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)日立中部ソフトウェア | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd. Systems Development Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi, Ltd. Systems Development Laboratory | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Information Technology, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Information Technology, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Seibu Software, Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hitachi Chuubu Software, Ltd. | ||||||||
著者名 |
湯本, 一磨
星, 徹
高橋, 亨
松野, 秀己
東, 潔司
杉垣, かおり
× 湯本, 一磨 星, 徹 高橋, 亨 松野, 秀己 東, 潔司 杉垣, かおり
|
|||||||
著者名(英) |
Kazuma, Yumoto
Tohru, Hoshi
Tohru, Takahashi
Hidemi, Matsuno
Kiyoshi, Higashi
Kaori, Sugigaki
× Kazuma, Yumoto Tohru, Hoshi Tohru, Takahashi Hidemi, Matsuno Kiyoshi, Higashi Kaori, Sugigaki
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | インターネット利用者数の増加に伴い,インターネットはユーザと企業とを結ぶ新たなチャネルとなってきた.従来,一方向の情報提供形態が主流であったWWWの世界に,電話のような対人対話機能を持ちこむことは,電子メールやフォーム送信機能では享受できなかったリアルタイム性と,有人対応による安心感とをユーザにもたらす.本稿では,それぞれが異なるネットワーク上で実現され,独立のシステムとして発展してきたWWWとCTI (Computer Telephony Integration)の連携を実現するWeb-CTI統合システムについて述べる.インターネットコールセンタを例にとり,Web-CTI統合システムを実現する呼分配やセッション管理,HTTPベースでの話者間の情報同期方式を提案する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | With the increase of the Internet user, Internet becomes a new information channel between customer and enterprise. WWW used to be one way communication. By integrating telephony function into WWW, user can get real-time and reliable communication. However WWW system and CTI system has been realized on the different network. To overcome this issue, the integration system of WWW and CTI is proposed. Also those technologies which integrate WWW and CTI are discussed, such as call distribution, session management, information synchronization technique using HTTP between speakers, etc.. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1155524X | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) 巻 2000, 号 6(1999-GN-034), p. 25-30, 発行日 2000-01-20 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |